سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مجتمع فوریت‌های اجتماعی شهرداری بیرجند شبانه‌روزی شد

مجتمع فوریت‌های خدمات اجتماعی شهرداری بیرجند برای پذیرش افراد بی‌خانمان و کارتن‌خواب شبانه‌روزی شده است و خدمات لازم را به این افراد ارائه می‌دهد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، بهترین شهردار بیرجند گفت : شهرداری طبق قانون ملزم به جمع‌آوری متکدیان است لذا با توجه به نیاز شهر، آغاز فصل سرما و تشدید آسیب‌های اجتماعی در این فصل، تمهیدات لازم برای شبانه‌روزی شدن مجتمع و راه‌اندازی گرمخانه اندیشیده شد تا گروه هدف پذیرش شوند.

او گفت: اگرچه به‌صورت سه شیفت خدمات ارائه می‌شود و هزینه‌ها بالاست، اما بودجه شبانه‌روزی شدن این محل از سوی شهرداری بیرجند تامین می‌شود.

شهردار بیرجند افزود: هر فردی که جزو گروه‌های آسیب‌پذیر جامعه باشد اینجا پذیرش می‌شود و باید در حد امکان از این اشخاص پذیرایی شود.

او گفت: اعتمادسازی در جذب افراد به سوی مجتمع فوریت‌های خدمات اجتماعی خوب بوده و آمار پذیرش از روز اول تاکنون به‌صورت تصاعدی بالا رفته است.

بهترین گفت:فضای بهداشتی با امکانات لازم در این مجتمع فراهم است و تاکنون ۲۵ نفر در مجتمع شبانه‌روزی شهرداری بیرجند پذیرش شده‌اند و به‌طور ثابت خدمات دریافت می‌کنند.

او گفت: این افراد از خدمات امدادی، بهداشتی و سه وعده غذای گرم بهره‌مند می‌شوند.

شهردار بیرجند گفت: شهرداری در راستای انجام وظایف قانونی خود درخصوص جمع‌آوری و ساماندهی متکدیان و افراد آسیب‌پذیر جامعه سال گذشته نسبت به بازسازی و ترمیم ساختمانی واقع در بوستان آزادی بیرجند با عنوان "مجتمع فوریت‌های خدمات اجتماعی شهرداری" اقدام کرد.

او گفت : این مجتمع شامل ۲ مجموعه مجزای جمع‌آوری متکدیان و گرمخانه است که با اعتبار ۶۰۰ میلیون تومان برای پذیرش افراد آسیب‌پذیر در ۲ طبقه با ۱۲ اتاق احداث شده است.

بهترین گفت: با فرهنگ‌سازی عمومی و نهادینه کردن کمک نکردن به متکدیان خیابانی به عنوان یک ضرورت اجتماعی می‌توانیم کمک شایانی به کنترل و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در سطح شهر داشته باشیم.

او گفت: به دنبال راه‌اندازی سایت بازیافت زباله هستیم و قطعا با ایجاد این سایت، زباله‌گرد‌ها نیز ساماندهی خواهند شد.

انتهای پیام/ک

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.