سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

افزایش تعداد گردشگران خواف در فصل پاییز

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خواف گفت: آمار گردشگران و رونق گردشگری خواف در فصل پاییز رشد داشته است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، محمود باعقیده رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خواف گفت: در سال‌های گذشته آمار گردشگران خواف در فصل پاییز همواره با کاهش مواجه بوده اما خوشبختانه اکنون تاسیسات گردشگری و اماکن اقامتی شهرستان پذیرای گردشگران بیشتری نسبت به سال گذشته است.

وی گفت: در سه ماهه پاییز امسال اقامت ۹۴۰ نفر در مراکز اقامتی شهرستان ثبت شده که اگر هر فرد به طور متوسط ۲ شب در این شهرستان اقامت داشته باشد حدود هزار و ۹۰۰ نفر-شب در فصل پاییز به این شهرستان سفر شده است.


بیشتر بخوانید


رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خواف گفت: در فصل پاییز برنامه‌های متنوعی از جمله برگزاری تور‌های گردشگری زعفران، نمایشگاه عکس از جاذبه‌های تاریخی، اجرای موسیقی محلی و بازی‌های آیینی، جشنواره‌های پخت غذا‌های محلی و نمایشگاه‌های صنایع دستی برای گردشگران تدارک دیده شده بود.

با عقیده گفت: برخی از بنا‌های تاریخی این شهرستان که در برنامه بازدید گردشگران قرار دارند در کشور شاخص هستند از جمله آسباد‌های نشتیفان خواف که به صورت مجموعه در کنار یکدیگر قرار دارند و محیط آرامش بخش محوطه آسباد‌ها برای گردشگران دلنشین و جذاب است.

او گفت: آسباد‌های نشتیفان در فهرست موقت میراث جهانی به ثبت رسیده و در نوبت ثبت نهایی قرار دارد.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خواف گفت: همچنین مدرسه غیاثیه خرگرد خواف نیز تنها مدرسه به جای مانده از دوره تیموریان است که اوج هنر دوره تیموریان را در این اثر می‌توان مشاهده کرد و مسجد ملک زوزن هم جزء مساجد دو ایوانه بسیار معروف ایران است.

انتهای پیام//ص.ب

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.