سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کاهش ۷۰ درصدی تولید زعفران در خراسان جنوبی

تولید زعفران در خراسان جنوبی براساس برداشت انجام شده ۷۰ درصد کاهش یافت.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، قوسی، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گفت: خشکسالی در سال جاری سبب شده تکاهش ۷۰ درصدی تولید زعفران در خراسان جنوبیا پیش‌بینی‌های کارشناسان جهاد کشاورزی از ۳۰ درصد به ۶۰ درصد و هم اکنون با برداشت محصول به ۷۰ درصد کاهش تولید زعفران در استان برسد.

غلامرضا قوسی دلایل کاهش ۷۰ درصدی تولید زعفران را نوسانات دمایی در فصول مختلف سال به ویژه فصل داشت آن، بارندگی کم بوی|ه در فروردین و اسفند و اجرای طرح‌هایی، چون تعادل‌بخشی در چاه‌های کشاورزی اعلام کرد.

او گفت: همچنین قیمت پایین سال قبل زعفران هم سبب شد تا زعفران‌کاران رغبت چندانی برای افزایش سطح زیرکشت نداشته باشند.

رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان‌جنوبی گفت: نامه‌ای برای جبران خسارت‌ها و پرداخت غرامت بیشتر به این زعفران‌کاران به صندوق بیمه محصولات کشاورزی ارسال شده تا از این طریق کمی خسارت‌ها وارده به آن‌ها جبران شود.

قوسی گفت: به واسطه خسارت‌های بسیاری که به زعفران‌کاران وارده شده باید پیگیری شود تا با ارائه گزارش‌هایی به بهره‌برداران متقاضی تسهیلات بانکی سرمایه درگردش پرداخت شود.

او به پرداخت تسهیلات سرمایه‌ای به زعفران‌کاران آن هم مشروط به تولید محصول سالم و ارگانیک اشاره کرد و افزود: جبران خسارت‌های وارده به زعفران‌کاران از طریق مدیریت بحران نیز در حال پیگیری ست.

انتهای پیام/ک

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.