سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در برنامه چجوری بررسی می شود؛

شب یلدای خود را چگونه برگزار کنیم؟

تهیه کننده برنامه تلویزیونی «چجوری» از پرداخت به آئین و سنن شب یلدا در شبکه مستند خبر داد.

پرهان عمرانی، طراح، کارگردان و تهیه کننده برنامه تلویزیونی «چجوری» در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به اینکه فصل اول این برنامه در سیزده قسمت پخش شد، اظهار کرد: تلاش کردیم تا در برنامه «چجوری» آموزش‌های شهروندی و کاربردی ارائه دهیم، به همین دلیل مخاطبان از آن استقبال کردند و تصمیم گرفتیم که فصل دوم را هم بسازیم.

وی با بیان اینکه در این فصل اتفاقات روزمره را شناسایی می‌کنیم و متناسب با شرایط روز به آن می‌پردازیم، افزود: به مناسبت ایام یلدا، این برنامه مطالبی درباره‌ چگونگی برپایی مراسمی مناسب در این شب و خرید انار ارائه می‌کند. از جمله اینکه یلدا یک جشن آریایی و یکی از کهن‌ترین جشن‌های ایرانی است و شب آغاز زمستان با نام شب یلدا یا شب چله یاد می‌شود. در این شب خوراکی هایی، چون آجیل، انار و هندوانه خانواده‌های ایرانی را گرد هم می‌آورند.

این کارگردان ادامه داد: انار و هندوانه از مهم‌ترین پیش نیاز شب یلدا هستند، انار دارای دانه‌های زیادی است و به نوعی جادویی سرایت محسوب می‌شود که انسان‌ها با توسل به برکت خیزی و پردانه آن خودشان را برکت آور می‌کنند. انار با رنگ سرخش نمایندگی از خورشید در شب است و خواصی داخل انار و روی پوست آن وجود دارد.

تهیه کننده برنامه تلویزیونی در ادامه اظهار کرد: در این برنامه مطرح می‌شود که انار میوه‌ای مفید است و در فضای مذهبی جایگاه ویژه‌ای دارد، باتوجه به پرداخت این برنامه به موضوعات مختلف حیف بود که به موضوع انار نپردازیم. دراین برنامه با کارشناس فرهنگی و کاسب قدیمی مصاحبه کردیم که نحوه قاچ کردن صحیح انار را برایمان توضیح می‌دهد.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.