سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نتایج برنامه محاکات امشب در برنامه یلدای دو صفر اعلام می‌شود

منصور ضابطیان مجری برنامه محاکات از اعلام نتایج مسابقه این برنامه در برنامه یلدای دو صفر خبر داد.

منصور ضابطیان مجری و تهیه کننده تلویزیون، در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان، پیرامون اجرای برنامه محاکات و ویژه‌برنامه یلدای دو صفر اظهار کرد: اجرای محاکات برای من تجربه جدیدی بود. به لحاظ اینکه معمولا گفتگو‌های من بیشتر با چهره‌های شناخته شده در حوزه‌های مختلف از بازیگران، کارگردانان و خوانندگان گرفته تا ورزشکاران و ... صورت گرفته بود. اما در محاکات برای اولین بار در یک برنامه تلویزیونی با طیفی از افراد گفتگو کردم که تا قبل از این کسی آن‌ها را نمی‌شناخت، اما داستان‌های هیجان‌انگیز داشتند. جدای از آن در کنار من چهار کارشناس قرار داشتند که من باید در بحث‌هایی این بخش از کار را هم مدیریت می‌کردم و بحث را پیش می‌بردم. از این زاویه هم تجربه جدیدی بود.

تهیه‌کننده رادیو هفت ادامه داد: یلدای دو صفر که اجرای آن را بر عهده دارم هم یک ویژه‌برنامه یلدایی است که اعلام نتیجه محاکات، انتخاب بهترین قصه و قصه‌گوی سال در آن صورت می‌گیرد. بخش عمده این برنامه به رفت و آمد‌های یلدایی و موسیقی‌های متناسب با این شب اختصاص دارد. البته از میان کارشناسان برنامه هم فلورا سام و رسول نجفیان در برنامه حضور دارند.

ضابطیان در پاسخ به اینکه آیا این داستان‌ها ظرفیت تبدیل شدن به یک اثر نمایشی، ادبی و ... را دارند؟ بیان کرد: ما بالای ۱۰۰ قصه را در این چند فصل مرور کردیم که طبیعتا بخشی از آن‌ها پتانسیل تبدیل شدن به یک اثر ادبی را ندارند و برخی با ترکیب با یکدیگر این ظرفیت را پیدا می‌کنند، اما تعدادی هم هستند که به شدت قابلیت تبدیل شدن به فیلم یا رمان دارند که البته تعدادشان هم کم نیست.

این برنامه‌ساز درباره انتخاب آثار برگزیده توضیح داد: در انتخاب اثر برگزیده ما سعی کردیم برای اینکه انتخاب را راحت‌تر کنیم به غربالگری دست بزنیم. برخی روایت‌ها که همان ابتدا امتیاز لازم را نداشتند و کنار گذاشته می‌شدند. در ادامه گروه داوری به ۲۰ قصه رسید و از این میان هم به مرور بنا بر امتیاز‌هایی که قصه‌ها گرفته بودند و واکنش مردم، ۵ قصه به مرحله انتخاب رسیدند.

او ادامه داد: این ۵ قصه هم با ۱۰ قصه‌ای که به مرحله نیمه‌نهایی رسیدند شاید اختلاف فاحشی نداشتند، اما با قصه‌هایی که از داوری بیرون ماندند تفاوت زیادی داشتند. در نهایت برگزیده این ۵ قصه با آرای مردمی شب یلدای ۱۴۰۰ و در برنامه یلدای دو صفر معرفی خواهد شد.
گفتنی است برنامه محاکات در دو فصل بیش از ۱۰۰ داستان را روایت کرد و اعلام نتیجه نهایی در برنامه یلدای دو صفر صورت می‌گیرد. این برنامه سه‌شنبه ۳۰ آذر ساعت ۲۱:۰۰ و ۲۳:۳۰ روانه آنتن شبکه دو سیما می‌شود.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.