سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

۳ هزار و ۱۲۴ کارت هوشمند ملی آماده تحویل به مردم

۳ هزار و ۱۲۴ نفری که پیامک تحویل کارت هوشمند ملی را دریافت کرده اند به دفاتر منتخب پیشخوان سطح استان مراجعه کنند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، مهرآور مدیرکل ثبت احوال خراسان جنوبی در نشست خبری به مناسبت هفته ملی ثبت احوال گفت: ۳ هزار و ۱۲۴ فقره کارت هوشمند ملی در استان آماده تحویل است که تمامی شهروندانی که پیامک تحویل کارت را دریافت کرده اند می‌توانند برای دریافت کارت به ادارات ثبت احوال و دفاتر منتخب پیشخوان سطح استان مراجعه کنند.

او گفت: آن دسته از افرادی که تاکنون کارت هوشمند ملی آن‌ها به هر دلیلی نیامده است می‌توانند با رسیدی که در هنگام تکمیل ثبت نام کارت هوشمند ملی دریافت کرده اند برای گرفتن خدمت در کلیه دستگاه‌های ادارای استفاده کنند.

مهرآور گفت: افرادی که رسیدشان را گم کرده اند می‌توانند به دفاتر پیشخوان دولت و ادارات ثبت احوال مراجعه کنند و به صورت رایگان دوباره رسید دریافت کنند.

او گفت: قبلا بدنه کارت‌های هوشمند ملی و تراشه کارت از خارج کشور وارد می‌شده است که براساس تمهیداتی که اندیشیده شده بدنه و تراشه کارت بومی سازی شده است.

مدیرکل ثبت احوال خراسان جنوبی گفت: به دلیل مسائل امنیتی سیستم عامل جدیدی برای تراشه کارت‌ها تحت عنوان امید طراحی شده که باید ظرفیت‌های امنیتی برای آن تعریف شود و سیستم عامل امید روی تراشه کارت ها بارگذاری شود.

او گفت: بر اساس تمهیداتی که اندیشیده شده تا پایان امسال و در نهایت ۶ ماهه اول ۱۴۰۱ همه‌ی کارت‌های هوشمند ملی چاپ و تحویل داده می‌شود.

مهرآور گفت: در ۸ ماهه نخست امسال ۱۰ هزار و ۶۲ ولادت در استان ثبت شده است که در مقایسه با ۸ ماهه پارسال ۲/. درصد کاهش داشته است.

مدیرکل ثبت احوال خراسان جنوبی گفت: در ۸ ماهه نخست امسال ۳ هزار و ۳۰۲ واقعه فوت ثبت شده است که در مقایسه با پارسال ۴ درصد افزایش داشته است.

انتهای پیام/ک

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.