سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

۱۰ درصد هزینه‌های بیمه سلامت در آذربایجان غربی مختص بیماران خاص است

مدیرکل بیمه سلامت آذربایجان‌غربی گفت: حدود ۱۰ درصد هزینه‌های بیمه سلامت در استان مختص بیماران خاص است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، فریده جعفری مدیرکل بیمه سلامت آذربایجان‌غربی روز سه‌شنبه در گفتگو با خبرنگاران با بیان اینکه بیماران خاص در پنج گروه تالاسمی، هموفیلی، پیوندی، دیالیزی و ام‌اس قرار دارند افزود: بیماران خاص برای هزینه‌های درمان و بستری هیچ هزینه‌ای پرداخت نمی‌کنند و ۱۰۰ درصد هزینه توسط بیمه سلامت پرداخت می‌شود.

جعفری با اشاره به اینکه چهار هزار و ۴۲ نفر از بیمه شدگان این نهاد، بیمار خاص هستند، گفت: حدود ۱۰ درصد هزینه‌های بیمه سلامت در استان مختص بیماران خاص است.

وی ادامه داد: این بیمه علاوه بر تلاش در جهت افزایش کیفیت درمان بیماران با تخصیص اعتبارات مربوطه به حفاظت مالی از بیمه شدگان بیماران خاص و بیمه شدگان صعب العلاج (رادیوتراپی، و شیمی درمانی) می‌پردازد یعنی علاوه بر سهم پرداختی سازمان، سهم بیمه شده نیز توسط سازمان بیمه سلامت پرداخت می‌شود.

مدیرکل بیمه سلامت آذربایجان‌غربی اظهار داشت: طی یک سال گذشته برای کل بیماران تحت پوشش این نهاد ماهانه به طور متوسط ۷۰۰ میلیارد ریال هزینه شده است.

جعفری بیان کرد: تمامی افراد می‌توانند با مراجعه به دفاتر پیشخوان طرف قرارداد بیمه سلامت صاحب دفترچه بیمه شوند.

وی با اشاره به جمعیت سه میلیون و ۲۶۵ هزار نفری آذربایجان‌غربی، اظهار داشت: ۶۱ درصد از جمعیت این استان در حال حاضر تحت پوشش پنج صندوق بیمه سلامت شامل بر صندوق کارکنان دولت، صندوق روستاییان و عشایر، صندوق سایر اقشار، صندوق بیمه سلامت همگانی و صندوق بیمه سلامت ایرانیان می‌باشند.

انتهای پیام/گ

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.