سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تندبادی با سرعت ۱۳۷ کیلومتر بر ساعت اردبیل را درنوردید

کارشناس هواشناسی استان اردبیل گفت: تندبادی با سرعت ۱۳۷ کیلومتر بر ساعت اردبیل را در نوردید.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، اکبرنیا، کارشناس هواشناسی استان گفت: وزش باد تند تا شدید در منطقه آغاز شده و به طور متوسط سرعت آن تا ۸۰ کیلومتر بر ساعت ثبت شده است.

او افزود: صورت وزش باد به صورت لحظه‌ای تا بیش از ۱۰۰ کیلومتر هم رسید به طوری که بیشترین سرعت وزش باد با ۱۳۷ کیلومتر بر ساعت در ایستگاه هواشناسی اردبیل مشاهده شد.
اکبرنیا با بیان اینکه وزش باد در اغلب مناطق استان جریان دارد، اظهار کرد در گرمی سرعت وزش باد به ۱۰۴ کیلومتر و در مشگین شهر نیز به ۹۷ کیلومتر بر ساعت رسید.

کارشناسی هواشناسی استان اردبیل وزش باد جنوبی تا تا نسبتاً شدید تا روز پنجشنبه در نواحی مرکزی و جنوبی استان تداوم خواهد داشت.

او با اشاره به ورود سامانه بارشی به منطقه گفت: این سامانه به صورت متناوب تا اول هفته آینده در استان فعال خواهد بود و موجب ابرناکی، کاهش دما، رخداد مه و بارش باران و برف بویژه در نواحی مرکزی و جنوبی استان خواهد شد.

اکبرنیا افزود: احتمال اختلال در تردد جاده‌ای استان بویژه در مناطق کوهستانی و گردنه‌های برفگیر استان، بسته شدن راه‌های روستایی و اختلال در عملیات پرواز فرودگاه اردبیل وجود دارد.

کارشناس هواشناسی هم استانی‌ها را ضمن صرفه جوئی در مصرف حامل‌های انرژی بویژه گاز، بر خودداری از سفر‌های غیرضرور و مجهز نمودن وسائط نقلیه به تجهیزات زمستانی و زنجیر چرخ در جاده‌های استان، تنظیم دمای گلخانه‌ها و مرغداری‌ها و خودداری از صعود به ارتفاعات توصیه کرد.

انتهای پیام/ع

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.