سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ساماندهی قبور مطهر شهداء ماسوله مبتنی بر ضوابط میراث فرهنگی

دومین نشست ساماندهی قبور مطهر شهداء ماسوله با در نظر گرفتن ضوابط و حرائم میراث‌فرهنگی برگزار شد.

به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، سید محمدعلی حسینی‌نسب، رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان فومن امروز در دومین جلسه ساماندهی مزار شهداء گمنام شهر تاریخی ماسوله که در محل اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی این شهرستان برگزار شد، گفت: قبور مطهر شهداء شهر تاریخی ماسوله مبتنی بر ضوابط و حرائم میراث‌فرهنگی با توجه به ارزش‌های معنوی و فرهنگی مردم منطقه ساماندهی شود.

او افزود: حیات اجتماعی، فرهنگی و امنیت و آرامش امروز ما حاصل فداکاری‌ها و ایثار شهداء گرانقدر است، از این رو حراست از داشته‌های این دیار که بخشی از میراث فرهنگی و معنوی آن محسوب می‌شود از ضرورت و اهمیت دوچندان برخوردار است.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان فومن گفت: وجود زیبنده مزار مقدس شهداء در شهر تاریخی ماسوله که در شرف ثبت جهانی است می‌تواند فرصت مناسبی برای معرفی و شناساندن فرهنگ دفاع مقدس و جنگ تحمیلی به گردشگران خارجی نیز باشد و لازم است این حرکت فرهنگی را به منظور صیانت از ارزش‌های انقلابی دنبال کنیم.

حسینی‌نسب افزود: اهمیت ساماندهی قبور مطهر شهداء با همکاری سایر دستگاه‌های اجرایی مرتبط به منظور ایجاد جلوه‌ای از نماد میراث‌داران اصلی و سرمایه‌های معنوی در دستورکار این اداره بوده و لزوم تسریع در اجرای طرح‌های پیشنهادی متناسب با ضوابط و قوانین شهر تاریخی ماسوله و همچنین منظر تاریخی- فرهنگی ماسوله الزامی است.

او تصریح کرد: بنا‌ها و منظر تاریخی – فرهنگی شهر تاریخی ماسوله بخشی از سند اصالت و شناسنامه مردم فومن بوده و صیانت و حفظ آن به عنوان ثروت فرهنگی تاریخی برای فرزندان و آیندگان و همچنین در حوزه گردشگری داخلی و خارجی با مشارکت عمومی پدیدار می‌شود.

 

 

انتهای پیام/م.‌ی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.