سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

به زودی؛

زمین‌های کوره‌های آجرپزی جورقان گلخانه می‌شوند

فرماندار همدان خواستار یکپارچه‌سازی و ساخت شهرک گلخانه‌ای در زمین‌های کوره‌های آجرپزی جورقان شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، محمدعلی محمدی, فرماندار همدان در ستاد توسعه کشت‌های گلخانه‌ای شهرستان گفت: در شهر جورقان پس از تعطیلی کوره‌های آجرپزی شاهد وضعیتی نامناسب بوده‌ایم که آثار فعالیت آن‌ها هنوز باقی مانده و با فروش خاک و ماسه و رها شدن این اراضی چیزی عاید مردم نشده است.

او با بیان اینکه طرح‌های پیش‌بینی شده برای جورقان از جمله بازار چوب و ساخت گلخانه‌ها تاکنون اجرایی نشده است بیان کرد: پیرو بازدید استاندار و دستور کمک به توسعه کشت‌های گلخانه‌ای در اراضی کوره‌های آجرپزی دستگاه‌های ذیربط پای کار آمدند تا ضمن بهبود این وضعیت نابسامان شاهد تحولی در جورقان باشیم.

فرماندار همدان همت اهالی، مالکان کوره‌ها و اراضی جورقان را لازمه کار دانست و تأکید کرد: شورای شهر و شهرداری جورقان، معتمدان و کسانی که اهلیت این کار را دارند باید دلسوزانه وارد عمل شوند تا با استفاده از این فرصت کار اجرایی شود.

محمدی آمادگی کامل دستگاه‌های اجرایی ذیربط و شرکت شهرک‌های گلخانه‌ای استان در این زمینه خبر داد و افزود: یکپارچه‌سازی و احداث شهرک گلخانه‌ای در اراضی کوره‌های آجرپزی جورقان موجب ایجاد ارزش افزوده، اشتغالزایی و حفظ سهم مالکان در این اراضی خواهد شد.

او تأکید کرد: در گام نخست همت و مشارکت مالکان لازم است تا در گام بعدی شرکت شهرک‌های گلخانه‌ای، جهاد کشاورزی و سایر دستگاه‌های اجرایی نسبت به نقشه‌برداری، انجام طرح مطالعاتی، استعلام و بدنبال آن تسطیح و یکپارچه‌سازی اراضی و اجرای طرح با فازبندی در مدت زمانی مشخص باشیم.

فرماندار شهرستان همدان با اشاره به مغتنم بودن فرصت کم مسئولان برای خدمت به مردم افزود: نمونه‌های مشابه و موفقی که در استان داشتیم می‌تواند الگویی برای انجام کار در جورقان باشد تا شاهد تحولی در این منطقه باشیم.

در این نشست مقرر شد شورای شهر و معتمدان شهر جورقان در ۱۰ روز آینده نسبت به ایجاد هماهنگی لازم با مالکان برای اجرای مرحله نخست شهرک گلخانه‌ای اقدام و مراحل بعدی انجام کار در جلسه آتی در ۱۵ روز آینده به انجام برسد.

انتهای پیام/غ

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۸:۲۶ ۰۵ شهريور ۱۴۰۲
وقتی ارگانهای زیربط با بی انصافی از کل زمین ۳۰ درصد به مالک میرسد این چه توسعه ای است لطفا در مورد سهم بازبینی نمایید