سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تلاش پنتاگون برای مهار مسئله افراط‌گرایی در ارتش آمریکا

مقامات وزارت دفاع آمریکا گفتند که لایک کردن محتوای ملی گرایانه و افراطی در رسانه‌های اجتماعی می‌تواند منجر به اقدامات انضباطی شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از نیویورک تایمز، پنتاگون روز گذشته دستورالعمل‌های جدیدی برای کنترل و مقابله با افراط‌گرایی در ارتش آمریکا صادر کرد و هشدار داد که «پسندیدن» یا «لایک کردن» محتوای ملی‌گرایانه و افراطی در رسانه‌های اجتماعی و فعالیت‌های مشابه می‌تواند منجر به اقدامات انضباطی شود.

لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا در جلسه با روسای نظامی و دبیران غیر نظامی نیرو‌های مسلح درخواست کرد که تلاش‌های پنتاگون برای مبارزه با برتری سفیدپوستان و تبعیض نژادی افزایش یابد.

دستورالعمل‌های مذکور یک سال پس از حمله به کنگره در ششم ژانویه سال گذشته صادر می‌شود که ده‌ها تن از نیرو‌های فعلی و سابق پنتاگون در آن شرکت کرده بودند. چنین واقعه‌ای در نهایت منجر به شروع حسابرسی در خصوص افراط‌گرایی در پنتاگون شد.

جان کربی، سخنگوی وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد که پنتاگون بیش از ۱۰۰ نفر از نیرو‌های سابق و کنونی را در سال گذشته شناسایی کرده است که در فعالیت‌های افراط‌گرایانه ممنوعه شرکت داشته اند. افزون بر این مقامات هشدار می‌دهند که با توجه با افزایش افراط گرایی خشونت‌آمیز در آمریکا، این تعداد به ویژه میان کهنه سربازان ممکن است افزایش بیابد.

جان کربی در این خصوص گفت «پسندیدن» به معنای طرفداری است.

مقامات در این خصوص گفته اند که سیاست جدید چیز زیادی را تغییر نمی‌دهد، بلکه بیشتر تلاشی است برای اطمینان حاصل کردن از روشن شدن کار‌هایی که سربازان اجازه ندارند انجام دهند. در ادامه مقامات ادعا کرده اند که سربازان همچنان از حق آزادی بیان خود برخوردارند.

سیاست جدید به وضوح فعالیت‌های ممنوعه را شرح می‌دهد؛ این فعالیت‌ها شامل حمایت از تروریسم، حمایت از سرنگونی دولت، جمع آوری کمک مالی یا تجمع به نمایندگی از یک گروه افراطی و بازنشر یا پسندیدن دیدگاه‌های افراطی در شبکه‌های اجتماعی است. همچنین طبق قوانین جدید، فرمانده مربوطه باید دو مورد را تایید کند: اول آن که فعالیت مربوطه افراطی بوده و دوم آنکه شخص مذکور به طور فعالانه در آن مشارکت داشته است.

پیش‌تر گفته می‌شد که قوانین پنتاگون برای مبارزه با نژادپرستی و راست‌گرایی افراطی کافی و روشن نیست. اکنون قوانین جدید با جزئیات بیشتر و با فرآیندی دو مرحله‌ای مشخص شده اند.

مدت‌ها است ارتش آمریکا از وجود تعدادی برتری‌طلب سفید پوست در نیرو‌های نظامی آگاه است، اما پس از آنکه مشخص شد تعدادی از نیرو‌های فعلی و کهنه‌سربازان در شورش ششم ژانویه نقش داشته اند، کارزار گسترده‌تری را برای ریشه کن کردن این راست‌گرایی افراطی آغاز کرده اند.

آستین در این خصوص گفت وزارت بر این باور است که تنها تعداد کمی از نیرو‌های نظامی سوگند خود را زیر پا می‌گذارند و در فعالیت‌های افراطی شرکت می‌کنند؛ اما «حتی اقدامات چند نفر می‌تواند تأثیر بزرگی بر انسجام، روحیه و آمادگی واحد بگذارد - و آسیب فیزیکی که برخی از این فعالیت‌ها می‌توانند ایجاد کنند، می‌تواند ایمنی مردم ما را تضعیف کند».

خطر افراط‌گرایی در ارتش بیشتر از ساختار‌های دیگر است، زیرا بسیاری از نیروهای نظامی به اطلاعات نظامی حساس و امنیتی دسترسی دارند که می‌تواند عواقب جدی‌تری داشته باشد.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۰۹:۲۸ ۳۰ آذر ۱۴۰۰
وقتی رئیس جمهورشون افراطیه چطوری میخوان جلوی افراطیا تو ارتششون رو بگیرن