سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رعایت دستورالعمل های بهداشتی در شب یلدا توصیه می‌شود

مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان گفت: رعایت دستورالعمل های بهداشتی در شب یلدا توصیه می‌شود.

به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ،  علیرضا شهرکی مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان گفت: با توجه به نزدیک شدن به شب یلدا به مردم عزیز توصیه می‌شود تا حد امکان از رفت و آمد‌ها و دورهمی‌های خانوادگی و فامیلی خودداری و پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند تا سویه امیکرون را به راحتی در سطح استان مدیریت کنیم.

علیرضا شهرکی گفتت: واکسیناسیون افراد ۱۸ سال به بالا در دُز سوم با توجه به ورود امیکرون به کشور برای افزایش ایمنی جامعه، مدیریت و مقابله با این سویه جدید در سیستان و بلوچستان با جدیت پیگیری می‌شود.

وی با اشاره به ورود امیکرون به کشور خاطرنشان کرد: در موضوع مرز‌های استان نیز محدودیت‌ها و سختگیری‌ها برای ورود اتباع از مرز‌ها اعمال می‌شود.

مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان تصریح کرد: برای ورود اتباع کشور‌های همسایه مانند پاکستان و افغانستان به این استان تزریق ۲ دُز واکسن و همراه داشتن پی سی آرمنفی جزو الزامات است.

وی با اشاره به اینکه از روز گذشته در بخش حمل و نقل درون شهری الزام واکسیناسیون همه رانندگان اجرایی شده تصریح کرد: ارائه تمامی بلیت‌های هوایی، زمینی و ریلی براساس کنترل واکسیناسیون مسافران در سامانه کنترل هوشمند کروناست.

شهرکی گفت: همه آزمایشگاه‌های مرجع موظف هستند کد ملی فرد را در سامانه کنترل هوشمند کرونا ثبت کنند تا اگر تست کسی مثبت شود کاملا تحت کنترل قرار گرفته و بلیت‌های مسافری هم به او تعلق نگیرد.

وی ادامه داد: با ثبت کد ملی افراد مبتلا به کرونا توسط آزمایشگاه‌ها در سامانه کنترل هوشمند کرونا عملا حتی اگر پلاک ماشینی به نام آن فرد باشد او به عنوان یک فرد کددار مشخص خواهد بود و بحث جرائم تردد‌های کرونایی برای این گونه افراد اعمال می‌شود.

انتهای پیام/گ

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.