سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رییس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان:

چهار نفر دیگر در سیستان و بلوچستان بر اثر کرونا جان باختند

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان گفت: بعد از چندین روز بدون فوتی، در شبانه‌روز گذشته چهار نفر به دلیل ابتلا به کرونا جان خود را از دست دادند.

به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ،  سید محمد هاشمی شهری رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان  گفت: بعد از چندین روز بدون فوتی، در شبانه‌روز گذشته چهار نفر به دلیل ابتلا به کرونا جان خود را از دست دادند.

وی گفت: از مجموع این فوتی‌ها سه نفر واکسن کرونا تزریق نکرده بودند.

 سید محمد هاشمی شهری با اشاره به شیوع ویروس جهش یافته کرونا موسوم به امیکرون در سطح جهان و مشاهده اولین فرد مبتلا در ایران گفت: براساس اطلاعات موجود این ویروس از قدرت سرایت‌پذیری بسیار بالایی برخوردار بوده و ظرف چند هفته می‌تواند سوش غالب شود و تنها راه در امان ماندن از این ویروس و همه جهش‌های آن واکسیناسیون و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی است.

وی  گفت: هم‌اینک رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در سطح استان به پایین‌ترین میزان خود از ابتدای اپیدیمی رسیده و لازم است مردم ضمن رعایت دستورالعمل های بهداشتی، حتما دُز اول، دوم و سوم واکسن کرونا را دریافت کنند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان گفت: افراد بالای ۱۸سال می‌توانند برای تزریق دُز سوم واکسن کرونا اقدام کنند.

وی گفت: این افراد در صورتی که واکسن سینوفارم، برکت و بهارات را سه ماه قبل تزریق کرده باشند می‌توانند برای دریافت نوبت سوم و کارکنان بهداشت و درمان وبیماران خاصّ نیز که واکسن آسترازنکا یا اسپوتنیک را در نوبت اول و دوم تزریق کرده‌اند به شرط گذشت حداقل ۶ ماه از دریافت نوبت دوم می‌توانند نسبت به دریافت دُز یادآور واکسن اقدام کنند.

وی  گفت: در ۲۴ ساعت گذشته متاسفانه چهار مورد فوتی در سطح سیستان و بلوچستان داشته ایم که با فوت این عزیزان تعداد کلّ موارد فوت ناشی از بیماری در استان به ۲ هزارو ۶۵۰ نفر رسیده است.

هاشمی شهری گفت: در ۲۴ ساعت گذشته۴۳ مورد مثبت جدید آزمایشگاهی در دانشگاه های علوم پزشکی زابل، ایرانشهر و زاهدان شناسائی شد و تعداد کل موارد مثبت کووید ۱۹ در سیستان و بلوچستان به ۱۳۳ هزار و ۶۱۲ نفر رسید

به گفته وی هم‌اینک۱۱۳ بیمار تنفسی اعم از مشکوک به کرونا و یا مبتلای قطعی به کرونا در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی استان بستری هستند که ۳۱نفر از این افراد بر اساس معیارهای آزمایشگاهی قطعا مبتلا به کرونا هستند.

انتهای پیام/ع

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.