سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

امدادگران هلال احمر ناجی کوهنوردان گرفتار در کولاک شدند

مدیرعامل جمعیت هلال احمر چهارمحال و بختیاری گفت: با تلاش ۲۸ ساعته امدادگران این جمعیت، کوهنوردان گرفتار در کولاک نجات یافتند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، ایرج کیانی مدیرعامل جمعیت هلال احمر چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: امدادگران این جمعیت پنج تیم آفرویدسوار از کوهنوردان و طبیعت‌گردان را که در تنگ زندان منطقه حفاظت شده سبزکوه درگیر برف و کولاک شده بودند، روز دوشنبه با تلاش ۲۸ ساعته خود نجات دادند.

او افزود: این پنج تیم شامل ۱۴ کوهنورد و طبیعت‌گرد بودند، که یک گروه هفت نفره از آن‌ها روز جمعه برای صعود به ارتفاعات سبزکوه رفته بودند و با بارش برف، در ارتفاعات گرفتار شدند.


بیشتر بخوانید


کیانی اضافه کرد: این گروه روز شنبه از طریق تماس با دوستان خود از آن‌ها درخواست کمک می‌کنند که تیم هفت نفره دیگر به منطقه عازم می‌شود.

او اظهار داشت: با حضور تیم دوم در منطقه و برودت هوا و کولاک هر دو تیم از روز شنبه در منطقه گرفتار شدند و روز یکشنبه از طریق تماس با گروه‌های امداد و نجات شهرستان بروجن درخواست کمک می‌کنند، اما به دلیل مسدود بودن جاده، چهار تیم عملیات امداد و نجات شهرستان کیار به منطقه اعزام می‌شوند.

کیانی تصریح کرد: با پیاده‌روی پنج ساعته گروه‌های هلال احمر، راهداری و مدیریت بحران شهرستان کیار، کوهنوردان و طبیعت‌گردان نجات یافتند.

او ادامه داد: از ابتدای بارش‌های اخیر تاکنون، ۷۴ نفر که گرفتار برف و کولاک شده بودند با تلاش امدادگران جمعیت هلال احمر امداد رسانی شدند و در این مدت ۲۶ تیم عملیات با حضور ۷۱ امدادگر و۱۷ دستگاه خودروی نجات، به حادثه‌دیدگان امدادرسانی شد که بیشترین امدادرسانی‌ها در شهرستان‌های کوهرنگ، اردل، کیار و لردگان بود.

انتهای پیام/ع

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.