سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اتحادیه اروپا:

قانون جدید تصویب شده در لهستان، آزادی رسانه را به خطر می‌اندازد

سخنگوی کمیسیون اروپا گفته است قانونی که روز جمعه در پارلمان لهستان تصویب شده، آزادی رسانه را در این کشور تهدید می‌کند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، سخنگوی کمیسیون اروپا در واکنش به تصویب قانون جدید در لهستان اعلام کرد قانونی که روز جمعه در پارلمان لهستان تصویب شده، آزادی رسانه را در این کشور تهدید می‌کند.

اتحادیه اروپا امروز (دوشنبه) اعلام کرد که قانون جدید لهستان که در پارلمان این کشور تصویب شده، خطرات زیادی را در زمینه آزادی رسانه‌ها و تکثر گرایی به همراه خواهد داشت.

این قانون که روز جمعه در پارلمان لهستان تصویب شد، محدودیت‌های زیادی را بر مالکیت خارجی رسانه‌ها در لهستان اعمال می‌کند. منتقدان اعتقاد دارند این قانون قدمی در محدود کردن آزادی‌های رسانه‌ای است. افزون بر این، قانون مذکور می‌تواند اهرم فشاری بر مهم‌ترین صدای مخالف دولت لهستان یعنی شبکه خصوصی تی‌وی‌ان باشد که مالکیت آمریکایی دارد.

سخنگوی کمیسیون اروپا در یک کنفرانس خبری در بروکسل گفت: «ما آخرین تحولات را با نگرانی دنبال می‌کنیم». وی در ادامه گفت کمیسیون از کشور‌های عضو اتحادیه اروپا انتظار دارد که اطمینان حاصل کنند سیاست‌ها و قوانین آن‌ها چیزی از تعهدشان برای تضمین رسانه آزاد، مستقل و متنوع کم نمی‌کند.

این سخنگو با اشاره به اعتراضات گسترده مردم لهستان نسبت به این قانون گفت: «رای گیری روز جمعه پارلمان لهستان فشار بیشتری را به رسانه‌های این کشور وارد می‌کند. [این قانون] ممکن است موجب محدودیت آزادی رسانه در لهستان شود».

این لایحه که هنوز به امضای آندژی دودا، رئیس جمهور لهستان نرسیده است، روابط بین لهستان و آمریکا را تیره‌و‌تار کرده است.

مردم در بیش از صد شهر لهستان به خیابان‌ها آمدند

در اعتراض به قانون تصویب شده، در بیش از صد شهر لهستان مردم به خیابان‌ها آمدند. در پایتخت این کشور نیز، مردم در مقابل کاخ ریاست جمهوری تجمع کردند و خواستار وتوی قانون مذکور از سوی رئیس جمهور شدند.

از صبح یکشنبه تا کنون، دو میلیون نفر با امضای طوماری خواستار لغو این قانون شده اند. شبکه‌های خصوصی مستقر در لهستان که مالکیت خارجی دارند استدلال می‌کنند این قانون فضای رسانه‌ای این کشور را تهدید کرده و نهاد‌های خارج از منطقه اقتصادی اروپا را از داشتن رسانه‌های لهستانی منع می‌کند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.