سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فعالیت ۶۸۴ پژوهش سرای دانش آموزی در کشور

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش گفت: خوشبختانه در ۷۲۶ منطقه آموزشی کشور ۶۸۴ پژوهش سرای دانش آموزی در حال ارائه خدمات آموزشی و پژوهشی به دانش آموزان دوره‌های مختلف تحصیلی هستند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، علیرضا کمرئی در آیین اختتامیه دومین دوره جشنواره علمی پژوهشی پژوهش سرا‌های دانش آموزی کشور در شیراز گفت: بیش از یک میلیون و ۱۲۲ هزار دانش آموز در دومین دوره جشنواره علمی پژوهشی پژوهش سرا‌های دانش آموزی کشور شرکت کردند.

او با بیان اینکه شاهد رشد ۴۲۴ درصدی از حیث مشارکت در این جشنواره بودیم، گفت: دانش آموزانی که علاقه‌مند به یادگیری علوم نوین هستند می‌توانند از بستر پژوهشسرا‌ها برای یادگیری این علوم بهره بگیرند.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش عنوان کرد: این جشنواره در ۱۰ محور و ۸۴ گرایش برگزار شده است که نسبت به اولین دوره جشنواره شاهد افزایش محور‌ها و گرایش‌ها بوده‌ایم.

کمرئی عنوان کرد: زیست فناوری، نانو، نجوم، گیاهان دارویی و طب ایرانی، آزمایشگاه علوم تجربی، کد نویسی، سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی، فناوری‌های حوزه فضایی و حمل و نقل پیشرفته، ادبیات و علوم انسانی و انرژی‌های نوین از محور‌های برگزاری مسابقات بوده است.

او با بیان اینکه آثار و تولیدات ۶ هزار و ۶۴۹ دانش آموز به مرحله کشوری جشنواره راه پیدا کرده است، به یادگیری موقعیتی اشاره و اضافه کرد: در سازنده گرایی فرهنگی و اجتماعی به این مساله بسیار تاکید شده است.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش با اشاره به یادگیری در رویکرد سازنده گرایی گفت: یادگیری باید در زمینه و بافت محیطی مناسب شکل بگیرد تا آموخته‌های دانش آموزان تعمیق شود.

کمرئی به عناصر یادگیری سازنده گرایی اشاره کرد و افزود: در این نوع یادگیری فراگیر خود مفهوم سازی می‌کند و معلم تسهیل گر یادگیری است و مشارکت و فعال بودن دانش آموزان بسیار حایز اهمیت است.

او گفت: تاسیس و توسعه پژوهش سرا‌ها بر اساس تئوری‌ها و نظریه‌های یادگیری موقعیتی و زمینه‌ای شکل گرفته است و یقینا در آینده دستاور‌های بزرگی برای جامعه خواهد داشت.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش گفت: دانش آموزان باید برای رسیدن به رشد و کمال حرکت کنند و شرکت دانش اموزان در جشنواره‌ها و چشیدن طعم موفقیت می‌تواند ضمانت موفقیت آنان در آینده باشد.

کمرئی گفت: باید با نگاه به توسعه فردی یعنی بهتر کردن امروزمان از دیروز به سمت تحقق شایستگی‌ها حرکت کنیم تا حیات طیبه مورد نظر اتفاق بیفتد.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش بیان کرد: دانش آموزان باید خودشان را در موقعیت‌های یادگیری مختلف قرار دهند و در این زمینه آموزش و پرورش فضا‌هایی خوبی را ایجاد کرده است.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.