به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، عباس خطیبی معاون ساخت راه آهن شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور در نشست خبری امروز خود درباره آخرین وضعیت راهآهن سریعالسیر تهران-قم- اصفهان گفت: این پروژه حدود ۱۳.۶ میلیارد تومان السی مطرح بوده که از این میزان تنها ۲.۷ میلیارد تومان جذب شده و برای اتمام آن نیازمند برنامهریزی هستیم.
او ادامه داد: در حال حاضر مسیر ریلی قم تا اصفهان ۶۰ درصد زیرسازی پیشرفت داشته و پیشرفت کل پروژه حدود ۲۰ درصد بوده است.
بیشتر بخوانید
او در پاسخ به سوالی در رابطه با آخرین وضعیت راهآهن چابهار-زاهدان هم گفت: این مسیر ریلی حدود ۶۲۸ کیلومتر است که با احتساب ایستگاهها به ۷۰۰ کیلومتر میرسد و پیشرفت فیزیکی زیرسازی آن ۷۰ درصد و در مجموع پیشرفت فیزیکی این پروژه ۵۶ درصد بوده و ما امیدوار هستیم، محدوده زاهدان تا خاش که حدود ۵۵۴ کیلومتر است تا پایان سال به بهرهبرداری برسد.
این مقام مسئول گفت: ۴۷۲ کیلومتر از مسیرهای ریلی کشور از ریل ملی استفاده شده و همچنین ۲۰۰ دستگاه سوزن که نقش موثری در پروژههای ریلی داشته است هم توسط تولید داخل تأمین شده است.
انتهای پیام/