سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کمبود داروی مناسب برای بیماران تالاسمی در هرمزگان

مدیر عامل انجمن بیماران تالاسمی استان هرمزگان خواستار رسیدگی به مشکلات بیماران تالاسمی در استان شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از هرمزگان،محسن بندرعباسی، مدیر عامل انجمن بیماران تالاسمی استان هرمزگان گفت: اختصاص مکان مناسب و داروی باکیفیت دو مشکل مهم و اصلی بیماران تالاسمی در هرمزگان است.

بندرعباسی با اشاره به نداشتن مکان مناسب برای خدمات دهی به بیماران تالاسمی هرمزگان افزود: در حال حاضر در یک کانکس چند متری در محل بیماران خاص ابوریحان مشغول ارائه خدمات به بیماران در بخش‌های مختلف هستیم و از مسوولان درخواست داریم یک مکان مناسب به این انجمن اختصاص دهند.

او افزود:هزار و ۷۴۰ نفر طبق آخرین آمار بیمار تالاسمی در هرمزگان وجود دارد که به ترتیب از شهرستان‌های بندرعباس، میناب، قشم و رودان بیشترین تعداد بیماران تالاسمی را در استان دارد.

مدیرعامل انجمن بیماران تالاسمی استان هرمزگان برخی از مشکلات درمانی این بیماران را نبود دارو‌های خارجی با کیفیت مانند دسفرال، جید نیو، هیدروکسی و نداشتن پوشش بیمه‌ای صد درصدی دارو و هزینه بالای دارو‌های تکمیلی و نپذیرفتن بیمه عنوان کرد.

بندرعباسی گفت: بیماران ما به برخی از دارو‌های تولید داخل و خارجی بی کیفیت حساسیت دارند و دچار عوارض شده‌اند و داروی باکیفیت و مناسب در اختیار ما نیست و فقط مشابه داخلی و خارجی در دسترس است که آن هم کیفیت مناسبی ندارد.

انتهای پیام/ر

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.