سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نگرانی کاخ سفید از عدم حمایت برخی نمایندگان دموکرات از بودجه زیرساختی بایدن

جو مانچین، یکی از نمایندگان دموکرات کنگره اعلام کرد از بودجه ۱.۷۵ هزار میلیارد دلاری بایدن حمایت نمی‌کند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، رویکرد جو مانچین، نماینده دموکرات مجلس آمریکا در مقابل تصویب بودجه زیرساختی ۱.۷۵ هزار میلیارد دلاری دولت با انتقاد‌های زیادی از سوی کاخ سفید همراه شده است. گفته می‌شود مانچین در نظر دارد مانع بزرگی برای تصویب این بودجه زیرساختی ایجاد کند.

وی در مصاحبه با برنامه فاکس نیوز ساندی گفت: من نمی‌توانم به این بودجه رای بدهم.

مانچین پس از این مصاحبه با انتشار بیانیه‌ای حزبش را به افزایش فشار بار بدهی‌های دولتی متهم کرد و گفت این بودجه می‌تواند موجب افزایش تورم و در نتیجه ناتوانی دولت در مدیریت موضوعات مهم از جمله مقابله با همه گیری کرونا شود.

مانچین در این بیانیه تاکید کرد: همکاران دموکرات من به شدت اصرار دارند کشور را به شکل باورنکردنی تغییر دهند به طوری که کشور در برابر همه تهدیدات آسیب پذیر شود.

کاخ سفید نیز ضمن واکنش به سخنان این نماینده دموکرات او را به متهم به شکستن وعده‌های خود کرده است. جن ساکی، سخنگوی کاخ سفید در این باره گفت: اظهارات مانچین یک تغییر ناگهانی و غیرقابل توجیه در رویکرد اوست. دولت بایدن راهی برای پیشبرد اهدافش از جمله تصویب این بودجه در سال ۲۰۲۲ پیدا خواهد کرد.

بسیاری از دموکرات‌ها معتقدند تصویب این بودجه می‌تواند شانس بزرگی برای حزبشان برای پیروزی در انتخابات میانه دوره سال ۲۰۲۲ باشد. متحدان بایدن معتقدند این رویکرد مانچین می‌تواند به آینده سیاسی رییس جمهور آسیب بزند. رویکرد کاخ سفید در این باره هم نشان می‌دهد دولت بایدن برای آینده سیاسی خود به تصویب این طرح بودجه نیاز دارد.

این طرح قرار است مالیات بر ثروتمندان را افزایش دهد تا از این طریق هزینه‌های جبرانی برای مقابله با تغییرات آب و هوایی و مراقبت‌های بهداشتی تامین شود. برخی چهره‌های دموکرات در کنار جمهوری خواهان مجلس از مخالفان اصلی تصویب این طرح هستند و می‌گویند تصویب آن می‌تواند ضربه‌ای مهلک به اقتصاد آمریکا وارد کند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.