سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیر عامل سازمان بورس خبر داد؛

تدوین سازو کار جدید بورس با هدف تامین نیاز صنعتگران خرد

سطان نژاد هدف از تدوین سازو کار جدید بورس را حذف رانت‌های بورسی و سهمیه‌های اختصاصی عنوان کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، سلطانی نژاد مدیر عامل سازمان بورس کالای ایران در شورای گفت وگوی دولت و بخش خصوصی استان مرکزی در اراک از تدوین ساز و کار‌های مناسب برای تامین نیاز صنعتگران خرد خبر داد و گفت: حذف رانت‌های بورسی و سهمیه‌های اختصاصی از اصلی‌ترین مزیت‌های این طرح است.

سطان نژاد افزود این طرح ملی روی میز کمیسیون اقتصادی مجلس است و امیدواریم با تصویب آن مشکلات صنعتگران این حوزه هم برطرف گردد.

او با انتقاد از عملکرد بورس در ارائه کالا به صنایع پایین دستی و کوچک اضافه کرد: بورس کالا باید نیاز خرده فروشندگان و خریداران را نیز پاسخگو باشد.

مدیر عامل سازمان بورس کالای ایران بیان کرد: سال گذشته ۳۳ میلیون تن انواع کالا به ارزش ۳۵۰ هزار میلیارد تومان معامله شد و از ابتدای سال تا کنون ۴۹ میلیون تن کالا به ارزش ۵۰۰ هزار میلیارد تومان در بورس کالای ایران معامله شده است.

او ادامه داد: صنایع استان مرکزی در بازار بورس ایران همواره نقش آفرین بوده اند و عرضه ۲ میلیون و ۲۴۱ هزار تن کالا به ارزش ۱۶ هزار میلیارد تومان در بازار بورس کالای ایران خود گواه این موضوع است.

مخلص الائمه استاندار مرکزی هم در این جلسه با قدردانی از عملکرد بخش خصوصی در پیشبرد اهداف اقتصادی استان گفت: پویایی اقتصاد بسته به چرخش چرخ‌های صنایع کوچک و متوسطی دارد که در کنار مادر صنایع کار می‌کنند.

مخلص الائمه افزود: با وجود بروز مشکل در تامین کالای بورس برای واحد‌های کوچک صنعتی، اما بخش خصوصی با جدیت و مجاهدانه در عرصه صنعت فعالیت می‌کند.

نظری رئیس مجمع نمایندگان استان و کریمی نماینده مردم اراک خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی در این جلسه هم در این جلسه به ارائه دیدگاه‌ها و مشکلات صنایع کوچک و متوسط استان پرداختند.

مهمترین دستور کار جلسه امروز شورای گفت وگوی دولت و بخش خصوصی استان مرکزی رایزنی برای تشکیل تالار آلومنیوم کشور در اراک بود که با توجه به سهم ۸۰ درصدی شرکت ایرالکو در بورس کالای کشور مسئولان ارشد استانی و اتاق بازرگانی ایران مکلف به فراهم آوردن زمینه‌های تشکیل آن شدند.

انتهای پیام / ج

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.