سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بحران مواد مخدر در شهر‌های آمریکا موج می‌زند

یک نماینده آمریکایی با اشاره به ورود بی سابقه مواد مخدر به آمریکا، از بی توجهی دولت بایدن به این موضوع انتقاد کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، گریگ مورفی نماینده جمهوریخواه کارولینای شمالی ضمن هشدار درباره ورود حجم بی سابقه ماده مخدر مرگبار فنتانیل به داخل آمریکا، بر این باور است «هر شهری، وضعیتی شبیه شهر مرزی دارد زیرا بحران مواد مخدر در این کشور، "هر جمعیتی را تحت تاثیر قرار می‌دهد.»

وی روز شنبه در مصاحبه با فاکس نیوز گفت: «این واقعیت که این مسئله در امتداد مرز بسیار رخنه پذیر (آمریکا) شایع شده است یک بار دیگر بر این "واقعیت" تاکید می‌کند که هر شهری در این کشور، شهر مرزی است و هر خیابانی، خیابان مرزی است.»

او گفت: «در اینکه دولت بایدن همچنان این مسئله را نادیده می‌گیرد، آن‌ها امیدوارند مسئله از نظر دور خواهد شد و مردم از آن صحبت نخواهند کرد... رسانه‌های جریان اصلی از آن صحبت نمی‌کنند، زیرا بار دیگر همچون معمول، آن‌ها از بازوی دموکراتیک این دولت حمایت می‌کنند و این مصیبت است.»

به گفته این قانونگذار کارولینای شمالی، دولت فعلی «بسیار در مرگ و ویرانی (کشور) و زندگی نسلی از آمریکایی‌ها مقصر است.» او در ادامه گفت مشکل مصرف بیش از حد و فزاینده مواد مخدر در کشور هیچ وابستگی سیاسی یا محدوده جغرافیایی نمی‌شناسد، زیرا مواد مخدر همه را بی تبعیضذمی‌کشد.

مورفی تاکید کرد: «اعتیاد به خودی خود بیماری است که ساختار شیمیایی مغز را تغییر می‌دهد و آن را به شکل جبران ناپذیری عوض می‌کند؛ بنابراین اکنون ما ممکن است نه تنها با مرگ‌های ناشی از مصرف بیش از حد مواد مخدر روبرو باشیم- کاری که ما می‌کنیم این است که سرگرم ایجاد مشکل روانی و سوءاستفاده از مواد در نسلی هستیم که مجبور خواهد بود به سختی در کل زندگی یک نسل برای فرد مبتلا مبارزه کند، بنابراین تسهیل شرایط محیطی برای اینکه این اتفاق بیفتد، مصیبت است.»

اوایل این ماه، مورفی که خود نیز پزشک است، در راس گروهی از پزشکان عضو انجمن حزبی نامه‌ای خطاب به الخاندرو مایورکاس وزیر امنیت داخلی آمریکا نوشت و او را تحت فشار گذاشت تا به این مشکل فزاینده و رو به وخامت در مرز جنوبی آمریکا رسیدگی کند؛ مشکل ورود فنتانیل غیرقانونی به داخل آمریکا.

بر اساس داده‌های حاصل از بررسی اخیر مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های آمریکا (سی دی سی)، فنتانیل به رایج‌ترین عامل مرگ آمریکایی‌های ۱۸ تا ۴۵ سال تبدیل شده است.

دومین عامل شایع بعدی، خودکشی است، در حالیکه کووید-۱۹ هم در رده این سه عامل مرگ و میر قرار می‌گیرد.

بر اساس بررسی سی دی سی، امسال تعداد مرگ و میر‌های ناشی از افراط در مصرف مواد مخدر، به رقم بی سابقه ۱۰۰ هزار نفر رسید که از سال ۲۰۱۹، تقریبا دو برابر شده است. مرگ و میر ناشی از مصرف این نوع ماده مخدر هم طی سال، ۴۹ و ۴ دهم درصد افزایش یافته و ۶۴ درصد موارد مرگ و میر ناشی از مصرف بالای مواد مخدر را در بر می‌گیرد. مورفی گفت: «ما باید همچنان در اینباره صحبت کنیم، زیرا دولت این کار را نمی‌کند.»

بر اساس برآورد‌های مرزی، ماموران امسال بیش از ۵ تن فنتانیل را ضبط کرده اند که در مقایسه با توقیف بیش از ۲۱۰۰ کیلوگرم فنتانیل در سال مالی ۲۰۲۰ افزایش قابل توجهی را نشان می‌دهد. در سال مالی ۲۰۲۲ که از اکتبر شروع شد، ماموران مرزی حدود ۹۵۰ کیلوگرم از این ماده مخدر را ضبط کرده اند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.