سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز:

کنترل‌های بهداشتی در مرز‌های خوزستان با حساسیت انجام می‌شود

سرمست گفت: کنترل مرزهای زمینی و دریایی خوزستان در جهت پیشگیری از ورود سویه اُمیکرون افزایش یافته و کنترل‌های بهداشتی در مرزهای شلمچه و چذابه با حساسیت انجام می‌شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، محمدحسین سرمست سرپرست دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت:در هفته گذشته از حدود یک هزار و ۹۰۰ خدمه و سرنشین کشتی‌های اماراتی، هند و قطر که وارد بندر امام خمینی(ره) شدند، تست گرفته شد همچنین کارت واکسن خدمه کشتی‌ها کنترل شد.

او افزود: کنترل مرزهای زمینی و دریایی خوزستان در جهت پیشگیری از ورود سویه اُمیکرون افزایش یافته و کنترل‌های بهداشتی در مرزهای شلمچه و چذابه با حساسیت انجام می‌شود.

سرمست ادامه داد: در سویه‌های قبلی بیمار پس از بهبودی مدتی ایمنی داشت، اما در سویه اومیکرون اینگونه نیست و بیماران مبتلا به کرونا همچنان در معرض ابتلا به این سویه هستند.

او  اضافه کرد: بهترین راه برای پیشگیری از ابتلا به سویه اومیکرون  انجام واکسیناسیون و رعایت نکات بهداشتی است.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز  ادامه داد: این سویه با سرعت زیادی در حال گسترش است و می‌تواند جایگزین سویه‌های قبلی شود.

این مقام مسئول گفت: اگرچه وضعیت آبی کرونایی خوزستان خوشحال کننده است، اما این موضوع می‌تواند یک زنگ خطر و آرامش قبل از طوفان باشد بنابراین ساده‌انگاری مقدمه پیک بعدی است.

سرمست افزود: برای تداوم این وضعیت و اینکه مدت زمان بیشتری در آرامش باشیم باید نکات بهداشتی یعنی ماسک زدن، رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و عدم حضور در دورهمی خانوادگی همچنان رعایت شود.

او ادامه داد: وضعیت واکسیناسیون در خوزستان خوب بوده، اما همچنان از میانگین کشوری فاصله داریم.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز اضافه کرد: تاکنون ۲۰ درصد افرادی که نوبت اول واکسن را دریافت کرده‌اند برای دریافت نوبت دوم شان مراجعه نکرده که در معرض ابتلا به کرونا هستند.

این مقام مسئول گفت: تزریق سه دُز واکسن تا ۹۰ درصد در برابر سویه اومیکرون محافظت ایجاد می‌کند که این میزان در تزریق ۲ نوبت واکسن بسیار کمتر است و  اکنون که در پیک بیماری نبوده و اکثر افراد سالم هستند بهترین موقعیت برای دریافت واکسن است.

انتهای پیام/ی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.