سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کارشناس بورس:

تثبیت قیمت زعفران نیازمند تقویت اعتماد عمومی است

امین بورس کالای کشور در حوزه زعفران مستقر در تربت‌حیدریه گفت: تداوم تثبیت نرخ کنونی زعفران نیازمند تقویت اعتماد عمومی کشاورزان است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، محمود انتظاری امین بورس کالای کشور در حوزه زعفران مستقر در تربت‌حیدریه گفت: زعفرانکاران همانطور که به مافیای زعفران اعتماد ندارند، به بورس نیز اعتماد چندانی نداشته‌اند که همین نگاه موجب شده خشک و‌تر با هم بسوزند.

وی گفت: امسال میزان ورودی زعفران به انبار بورس کالا در این خطه، کمی بیشتر از ۷۰۰ کیلوگرم بود در حالی که این رقم پارسال چهار تن بود.

این دست‌اندرکار بازار زعفران گفت: مسئولان باید مسائل را برای زعفرانکاران شفاف سازی کرده و به تبیین منافع ۲ طرف یعنی هم تولیدکننده و هم دست اندرکاران بورس بپردازند تا اعتماد از دست رفته بازگردد.

وی گفت: بخش دیگری از مشکلات زعفرانکاران این خطه به سال‌های ۹۶، ۹۸ و ۹۹ باز می‌گردد که سازمان تعاون روستایی با اقدام یک جانبه و تک روی، بدون آنکه از کارشناسان نظری دریافت کند، اقدام به خرید زعفران کرد.

انتظاری گفت: علاوه بر آن شاهد بودیم طی روز‌های اخیر سازمان تعاون روستایی کشور حدود ۵۰ تن زعفران در انبار مانده را که کیفیت مطلوبی ندارد وارد بازار کرد و همین باعث کاهش قیمت زعفران شد.

وی گفت: همچنین شاهد افزایش ۱۰ درصدی قیمت زعفران با وجود ورود دستگاه قضایی به این موضوع بودیم لذا باید اقدامات حمایتی اخیر نماینده مردم منطقه تربت‌حیدریه در مجلس شورای اسلامی برای تثبیت قیمت زعفران تداوم یابد تا شاهد رونق زندگی زعفرانکاران باشیم.

 

انتهای پیام//م.ج

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.