سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

وزیر خارجه ایران:

دولت فراگیر تنها راه ثبات در افغانستان است

حسین امیرعبداللهیان؛ وزیر امور خارجه ایران گفته‌است که «راهکار اصلی، تشکیل دولت فراگیر با مشارکت همه اقوام افغانستان است و این پیام باید به صورت یک‌صدا به جامعه جهانی و هیات حاکمه موقت در این کشور منعکس شود».

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان،امیر عبداللهیان صبح امروز (یکشنبه، ۲۸ قوس) در بدو ورود به اسلام‌آباد اعلام کرد که موضوع اصلی جلسه فوق العاده وزیران امور خارجه کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی، پرداختن به تحولات افغانستان است که ایران نگرانی‌هایی در خصوص این تحولات و پیرامون آن دارد.

وی پدیده رشد تروریزم در افغانستان و مسئله موج آوارگان و پناهندگانی که طی ماه‌های گذشته به سمت ایران را از جمله نگرانی‌های تهران عنوان کرده و گفته است: «معتقدیم راهکار مسئله افغانستان در گرو تشکیل دولت فراگیر با مشارکت همه اقوام است».

وزیر امور خارجه ایرن ابراز امیدواری کرده که وزیران خارجه کشورهای اسلامی در نشست فوق‌العاده در اسلام‌آباد در جهت تشکیل دولت فراگیر در افغانستان به طور یک صدا پیامی به جامعه جهانی و طالبان بدهند.

وزیران خارجه کشورهای اسلامی در یک نشست فوق‌العاده درباره افغانستان به اسلام‌آباد سفر کرده‌اند و قرار است که این نشست امروز برگزار شود. در این نشست مولوی امیرخان متقی؛ سرپرست وزارت خارجه طالبان و توماس وست؛ نماینده ویژه آمریکا نیز دعوت شده‌اند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.