سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نظرسنجی جدید نشان داد:

شهروندان آمریکایی از نبرد آمریکا و روسیه برسر اوکراین نگرانند

یک نظرسنجی جدید در آمریکا بیانگر آن است که شهروندان این کشور از لشگرکشی و جانب‌داری آمریکا از اوکراین و نبرد با روسیه نگرانند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، نظرسنجی جدید مؤسسه «یوگو» نشان می‌دهد که شهروندان آمریکا همچنان از مسائل داخلی و وضعیت اقتصادی این کشور نگرانند و مخالفت خود را با جنگ آمریکا و روسیه ابراز کرده‌اند.

این نظرسنجی جدید که از سوی مؤسسه «چارلز کخ» انجام شده است نشان می‌دهد مردم آمریکا نمی‌خواهند این کشور به جنگ با روسیه رفته و در اوکراین مستقر شود و ترجیح می‌دهند تا دولت بر مسائل داخلی آمریکا متمرکز شود.

«ویل راگر» معاون تحقیقات و سیاست مؤسسه چارلز کخ در این باره گفت: «آمریکا در اوکراین منافعی ندارد و بنابراین ضرورتی ندارد تا تسلیحات خود را در این کشور افزایش و خطر نبرد با روسیه را افزایش دهد. بعد از ۲ دهه جنگ بی‌پایان خارج از آمریکا، شهروندان این کشور حق دارند تمایلی به نبردی که نفعی برای ما ندارد، نداشته باشند.»

راگر در ادامه افزود: «در حال حاضر وضعیت اقتصادی آمریکا بسیار بد است؛ کسری بودجه، بدهی و تورم باعث می‌شود تا مردم آمریکا نخواهند آمریکا هزینه دفاعی متحدان اروپایی خود را بدهد.»

این نظرسنجی نشان می‌دهد ۷۳ درصد از شرکت‌کنندگان خواهان تمرکز آمریکا بر مسائل داخلی این کشور هستند. از طرفی آن‌ها تمایلی بر جنگ با روسیه ندارند.

در این نظرخواهی ۴۸ درصد پاسخ‌دهندگان مخالف جنگ با روسیه و تنها ۲۷ درصد موافق این نبرد هستند. اغلب افراد نیز از تمایل خود برای عدم درگیری بیشتر آمریکا با کشور‌های خارجی گفته‌اند و تنها ۱۰ درصد خواهان مداخله نظامی آمریکا در سطح جهانی هستند.

هفته گذشته نیز نزدیک به ۷۰ درصد شرکت‌کنندگان در نظرسنجی شبکه «ای‌بی‌سی نیوز» عملکرد «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا، در زمینه مهار تورم را ضعیف می‌دانند و با سیاست‌های دولت او در این زمینه مخالفند.

به تازگی گزارشی از تورم آمریکا نیز در خبرگزاری آسوشیتدپرس منتشر شد که نشان‌دهنده افزایش ۶.۸ درصدی شاخص قیمت مصرف کننده، معیار قیمت کالا‌ها و خدمات به استثنای غذا و انرژی، در ۱۲ ماه گذشته بود. این جهش قیمت‌ها، بزرگترین جهش در ۴۰ سال گذشته محسوب می‌شود.

گرانی‌های آمریکا، شهروندان این کشور را مجبور به جیره‌بندی دارو‌های مصرفی کرده است. این گزارش که ۱۲ دارو را بررسی کرده است نشان می‌دهد که قیمت این دارو‌ها در فاصله زمانی ۵ سال، بیش از ۲۵۰ برابر افزایش قیمت داشته‌اند.

انتهای پیام/

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.