سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیر شبکه بهداشت و درمان کارون:

افراد واکسن زده ایمنی بالایی در برابر سویه اُمیکرون دارند

خلیف پور گفت: بر اساس پژوهش‌های انجام شده افراد واکسن زده ایمنی بالایی نسبت به واکسن نزده‌ها در برابر سویه اُمیکرون دارند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، یوسف خلیف پور مدیر شبکه بهداشت و درمان کارون می‌گوید که اُمیکرون سرعت انتشار بالایی دارد و حتی از گونه دلتا هم سرعت سرایت بالاتری دارد.

البته او یادآور شد که این واریانت قدرت انتقال به بخش مراقبت‌های ویژه و مرگش کمتر است، به خصوص در افرادی که واکسن زده و ایمن شده اند.

خلیف پور با استناد به یک مطالعه علمی گفت: از ۵۹ نفر آفریقایی که مبتلا به اُمیکرون شدند هیچ گونه مورد فوت وجود نداشته و ۶۰ درصد آن‌ها اصلاً متوجه ابتلا به آن نشدند.

رنگ بندی کرونا در استان خوزستان هم اکنون آبی است که این مسئله نشان دهنده تاثیر واکسیناسیون و ایجاد شدن ایمنی جمعی است.

مدیر شبکه بهداشت و درمان کارون هیچوقت وضعیت خوزستان به لحاظ شیوع کرونا اینچنین نبوده است.

این مقام مسئول تعداد افراد دریافت کننده نوبت اول واکسن را در شهرستان کارون ۸۳ هزار نفر و دُز دومی‌ها را ۵۶ هزار نفر عنوان کرد.

یوسف خلیف پور همچنین متذکر شد که با توجه به ثبت ابتلای به اُمیکرون در کشور همسایه، لزوم تشدید مراقبت‌ها و محدودیت‌ها احساس می‌شود.

او افزود: بازرسان بهداشت محیط و سلامت محیط کار با بازدید مرتب از مراکز خرید و فروش مواد غذایی، اماکن عمومی درصورت مشاهده تخلف در رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی، مراکز مذکور را پلمپ و به مراجع قضایی معرفی می‌کنند.

به گفته خلیف پور در هفته اخیر ۲ دفتر پیشخوان دولت، دفتر پلیس بعلاوه ۱۰، ۳ مرکز تهیه، توزیع و فروش موادغذایی در سطح شهر کوت عبدالله و یک داروخانه در روستای جنگیه به منظور اجرای طرح رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی و الزام همراه داشتن کارت واکسن افراد در اماکن عمومی پلمپ شدند.

او اضافه کرد: خط قرمز ما، سلامت مردم است، از مردم این شهر خواست هر چه سریعتر با تکمیل واکسیناسیون، سلامت خود و خانواده را تضمین کنند.

انتهای پیام/ن

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.