سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اهواز:

در معرض سوش اُمیکرون هستیم

سرمست شوشتری گفت: در معرض سوش اُمیکرون هستیم و ایران نیز در آینده با این ویروس درگیر می‌شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، محمدحسین سرمست شوشتری سرپرست دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: در معرض سوش اُمیکرون هستیم و ایران نیز در آینده با این ویروس درگیر می‌شود و افرادی که سه دوز واکسن را دریافت می‌کنند تا ۹۰ درصد نسبت به اُمیکرون ایمنی دارند.

او افزود: شرایط آبی کرونایی به دلیل همکاری مردم در رعایت نکات بهداشتی و واکسیناسیون و همچنین فعالیت دستگاه‌های مرتبط است که باید این شرایط حفظ شود.

سرمست شوشتری ادامه داد: نباید از بابت اینکه دیگر در خطر نیستیم احساس امنیت کنیم و ۲۰ درصد افرادی که مرحله اول واکسن را دریافت کرده‌اند برای دریافت دوز دوم اقدام نکرده‌اند که عملا مانند این است که این افراد واکسنی دریافت نکرده‌اند. علاوه بر اینکه ممکن است این افراد از خدمات محروم و کارت واکسن‌شان باطل شود، در معرض ابتلا به بیماری هستند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: ۲۰ درصد ۱۲ تا ۱۷ ساله‌های خوزستانی نیز برای دریافت مرحله اول واکسن مراجعه نکردند. از این دو گروه خواهش می‌کنیم برای حفظ سلامت خود سریعتر برای تزریق واکسن اقدام کنند.

این مقام مسئول اضافه کرد: این بیماری فعلا درمان موثری ندارد، در کنار رعایت اصول بهداشتی، موثرترین راه در پیشگیری از ابتلا به بیماری واکسیناسیون است. تاکنون هیچ خطر ناشی از دریافت واکسن نیز مطرح نشده است.

او گفت: در معرض سوش اُمیکرون هستیم و ایران نیز در آینده با این ویروس درگیر می‌شود، زیرا نمی‌توان صددرصد از ورود این ویروس به کشور جلوگیری کرد. این سوش گسترش سریعی دارد و می‌تواند منجر به مرگ و میر مبتلایان نیز شود بنابراین نباید ساده تلقی شود.

انتهای پیام/م

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.