سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیر کل زندان‌های استان همدان:

مددجویان زندان ها آموزش های فنی را فرا می گیرند

مدیر کل زندان‌های استان همدان گفت:توانمند سازی و ایجاد شغل برای زندانیان یکی از عوامل موثر در کاهش احتمال بازگشت مجدد آن‌ها به زندان است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، ذوالفعلی نژادمدیرکل زندان ها و اقدامات تامینی استان همدان در «نمایشگاه فرصت های شغلی، مهارت محورِ کم سرمایه» که در محل مرکز فنی و حرفه ای شهید مدنی مریانج برگزار شد، گفت: توانمند سازی و ایجاد شغل برای زندانیان یکی از عوامل موثر در کاهش احتمال بازگشت مجدد آن‌ها به زندان است.

او با اشاره به همکاری مداوم و مستمر فنی و حرفه ای همدان و کیفیت مطلوب دوره های آموزشی برگزار شده در سطح زندان های استان، جلوگیری از بازگشت مجدد زندانیان به زندان را نیازمند همکاری ارگان های مختلف برای توانمندسازی و ایجاد شغل برای زندانیان دانست و از عملکرد فنی و حرفه ای در این زمینه قدردانی کرد.

مدیرکل زندان ها و اقدامات تامینی استان همدان از تعامل بسیار خوب با اداره فنی و حرفه ای استان خبرداد و گفت :بررسی های ما نشان می دهد تلاش بی وقفه همکاران ما در زندان و تعامل‌مان با ارگان های مختلف منجر به نتایج مطلوبی شده است و ما در بیرون از زندان شاهد فعالیت زندانیان کارآفرینی هستیم که در نتیجه گذراندن دوره های فنی و حرفه ای و مهارتی بعد از آزادی از زندان  برای خود و دیگر افراد اشتغال ایجاد کرده اند .

ذوالفعلی نژاد افزود: بخش عظیمی از هدف ما در زندان اشتغال زندانیان و توانمند سازی آن‌ها برای ورود به جامعه است وآنچه در برنامه‌های ابلاغی سازمان مطرح شده است اشتغال ۸۰ درصدی زندانیان است وطبق این برنامه ما دوره‌های فنی و حرفه‌ای را برای حدود ۴ هزار نفر در سطح زندان‌های استان  اجرا خواهیم کرد.

او ادامه داد: مهمتر از تمام این کارهایی که ما برای زندانیان انجام می دهیم و امکاناتی که برایشان فراهم می کنیم اراده و اختیار آن‌هاست و خواستن و اراده زندانیان در حصول نتایج مثبت نقشی اساسی دارد.

مدیرکل زندان ها و اقدامات تامینی استان همدان  در بازدید از «نمایشگاه فرصت های شغلی، مهارت محورِ کم سرمایه»با حضور در غرفه های مختلفی مانند طلاسازی، کفاشی، منبت کاری، تولید پوشاک، نان و شیرینی پزی ،خدمات هتلداری ، کافی شاپ و... ضمن آشنایی با نحوه کار و اطلاع از جزئیات کار هر واحد، با صاحبان این مشاغل در مورد چگونگی همکاری و روش های کسب آموزش به زندانیان و ایجاد اشتغال برای آنها پیشنهاداتی را مطرح کرد که مورد استقبال بسیاری از این واحدها قرار گرفت.

در پایان ذوالفعلی نژاد با بازدید از غرفه یکی از شرکت های  مواد غذایی  استان همدان با اشاره به ظرفیت های موجود در بند نسوان و امکان همکاری با این شرکت از مدیران شرکت صنایع غذایی دعوت کرد تا با حضور در بند نسوان و بازدید ازفضای موجود، شرایطی را فراهم کنند تا در صورت امکان بخشی از کار این شرکت را به نیروی کار موجود در زندان بسپارند.

انتهای پیام/غ

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.