سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تاکید امام جمعه موقت گرگان بر هوشیاری دربرابر توطئه های دشمن

امام جمعه موقت گرگان گفت :دشمنان با دسیسه های مختلف به دنبال تفرقه افکنی بین مسلمانان هستند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان، حجت الاسلام قربانعلی برقرار در خطبه‌های نمازجمعه این هفته گرگان  با تاکید بر تقویت وحدت و همدلی بین شیعه و سنی گفت: تفرقه افکنی بین مسلمانان از رویکرد‌های اصلی دشمنان است.

حجت الاسلام قربانعلی برقرار  گفت: بر اساس نص صریح آیات کلام الله مجید اتحاد و وحدت یک وظیفه شرعی برای مسلمانان است.

او  در مورد مباحث تفرقه افکنانه طرح شده در یکی از خطبه‌های نماز جمعه اهل سنت شرق استان گفت: بر اساس توصیه اکید دین مبین اسلام پرهیز از نزاع و تفرق یک اصل مؤثر در دوام و برقراری جامعه اسلامی است که همه برای اجرای این اصل مسئول هستیم.

برقرار افزود: علما و بزرگان اسلام باید هوشیار باشند تا بلندگوی تفرقه دشمنان نشوند و آب در آسیاب دشمن نریزند، هر فردی که بخواهد با ایجاد شبهه موجب اختلاف بین شیعه و سنی شود، در حقیقت گام در مسیر دشمنان گذاشته است.

امام جمعه گرگان گفت: نباید اجازه دهیم که وحدت و همدلی منطقه خدشه دار شود، ضرورت دارد با همه وجود از پیوستگی و قوام جامعه اسلامی دفاع کنیم.

او به تلاش‌های آمریکا برای افزایش فشار‌های اقتصادی به کشور اشاره کرد و گفت: استکبار در صدد است تا با تنگنا‌های اقتصادی مردم را از نظام ناراضی و ناامید کنند، اما یقیناً این آرزو تعبیر نمی‌شود.

برقرار گفت: در چند دهه اخیر پس از انقلاب مردم ثابت کردند که در برابر دسیسه‌ها هوشیارند و با استفاده از توان داخلی بسیاری از مشکلات را برطرف می‌کنند.

منبع: صدا و سیما

انتهای پیام/م

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.