سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مقایسه خودرو؛

مقایسه مشخصات تویوتا کمری و هیوندای سوناتا + فیلم

در این گزارش مشخصات تویوتا کمری سال ۲۰۲۱ در مقابل هیوندای سوناتا سال ۲۰۲۱ را بررسی کردیم.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان؛ بسیاری از خودروها در بازارهای جهانی خواهان زیادی دارند، از جمله این خودروها می توان به تویوتا کمری و هیوندای سوناتا اشاره کرد که طرفداران خاص خود را دارد. در حقیقت، تویوتا کمری و هیوندای سوناتا این روز‌ها خودروهای مورد پسندی هستند و می توان آنها را جزو بهترین  خودروهای شاسی بلند در نظر گرفت.

سدان‌های خانوادگی این روز‌ها بزرگ‌ترین جاذبه برای نمایشگاه‌ها نیستند، زیرا کراس اوور‌ها و SUV‌ها در مرکز توجه قرار دارند و بیشترین سود را تامین می‌کنند. با این حال، تعداد کمی از مشتریان در خارج از زمین (*دست را بالا می‌برد*) یک ماشین چهار در را برای کار‌های روزانه خود ترجیح می‌دهند.

تویوتا کمری استوار نسل‌هاست که وجود داشته و به دلیل قابلیت اطمینان ضد گلوله و کمبود شدید جذابیت شهرت دارد. Big T با پوشاندن لباس‌های تهاجمی‌تر کمری، تلاش کرده است تا مشکل دوم را با جدیدترین نسخه کمری برطرف کند.

در هیوندای، سوناتا به طور سنتی به دنبال بازی با کارت ارزش بوده است، اگرچه می‌توان ادعا کرد که این برند مدت‌هاست که از آن روز‌هایی که این ویژگی شماره یک آن بود، حرکت کرده است. وسایل نقلیه هیوندای هنوز هم با ارزش هستند، اما به طور فزاینده‌ای مکان‌های بسیار دلپذیری برای گذراندن زمان هستند.

 

خوب توجه داشته باشید: هر دو این ماشین‌ها با پیشرانه هیبریدی بنزینی-الکتریکی اختیاری در دسترس هستند. با این حال، این گونه‌ها به اندازه کافی از نظر نیروی محرکه و سایر معیار‌ها متفاوت هستند تا مقاله خودشان را تضمین کنند. این یکی بر روی تریم‌های بنزینی تمرکز دارد.

کمری: انتخابی از دو نیروگاه در دسترس خریداران کمری است که هر دو از مدل‌های پایه تا تقریباً بالاترین رده در دسترس هستند. موتور ۲.۵ لیتری چهار سیلندر ۲۰۳ اسب بخار قدرت و ۱۸۴ پوند فوت گشتاور در اکثر مدل‌ها ایجاد می‌کند که برای XSE زیبا که سه پونی بیشتر و دو واحد پیچش اضافی به دست می‌آورد، صرفه جویی می‌کند.

 

تا پیشرانه ۳.۵ لیتری V۶، ۳۰۱ اسب بخار قدرت و ۲۶۷ پوند فوت گشتاور به ارمغان می‌آورد، اما این موتور فقط با تریم‌های XLE، XSE و TRD در دسترس است. یک اتوماتیک هشت سرعته هر دو موتور را پشتیبانی می‌کند. با کمال تعجب، تنها پیشرانه ۲.۵ لیتری با AWD در دسترس است در حالی که موتور V۶، ۳۰۱ اسب بخاری به FWD واگذار شده است.

سوناتا: از جمله N Line جدید، سوناتا اکنون با سه گزینه موتور عرضه می‌شود. با این حال، هر سه چهار ضربه‌زن هستند. تریم‌های ۲.۵ لیتری تنفس طبیعی ۱۹۱ اسب بخار و ۱۸۱ پوند فوت گشتاور تولید می‌کنند. انتخاب موتور ۱.۶ لیتری توربوشارژ اساساً این اعداد را معکوس می‌کند و آن‌ها را به ترتیب در ۱۸۰ و ۱۹۵ قرار می‌دهد. مانند تویوتا، گیربکس هشت سرعته اتوماتیک این روز‌ها تنها انتخاب گیربکس است. با این حال، N Line با نسخه توربوشارژر ۲.۵ لیتری چهار دیگ عرضه می‌شود و ۲۹۰ اسب بخار قدرت و ۳۱۱ پوند بر فوت حداکثر گشتاور تولید می‌کند. اگرچه دیفرانسیل جلو است، اما با یک گیربکس هشت سرعته دوکلاچه و چیز‌های اسپرت عرضه می‌شود.

 

 هر دو سوناتا و کمری تقریباً به طور مساوی با هم مطابقت دارند. در حالی که کمری قدرت مستقیم بیشتری ارائه می‌دهد، هیوندای با گشتاور بیشتری در خط N عرضه می‌شود و همچنین دارای سه موتور مختلف در خط تولید خود است. به علاوه، از جعبه دو کلاچه استفاده می‌کند. از این رو در اینجا برنده است.

کمری: همه مدل‌ها در نهایت به Apple CarPlay و Android Auto به همراه قابلیت رادیو ماهواره‌ای و بند پورت شارژ USB (این دومی در پایه L ظاهر نمی‌شوند) مجهز شده‌اند. تریم‌های رده بالای XSE و XLE، سیستم اطلاعات سرگرمی با صفحه نمایش لمسی ۸.۰ اینچی این برند را در مقایسه با سایر افرادی که از داشتن صفحه نمایش لمسی ۷.۰ اینچی رنج می‌برند، به ارمغان می‌آورند. تویوتا با گنجاندن سیستم‌های STAR Safety و Safety Sense P، مجموعه‌ای از محصولات شامل فناوری توقف هوشمند، هشدار خروج از خط با کمک فرمان، کروز کنترل پویا راداری، و سیستم پیش از برخورد با عابر پیاده، کار بسیار خوبی انجام می‌دهد. 

 

سوناتا: حتی ارزان‌ترین سوناتا دارای یک صفحه نمایش لمسی اطلاعات سرگرمی ۸.۰ اینچی است که یک دستگاه ۱۰.۲۵ اینچی جاز در SEL و SEL Plus (استاندارد در Limited) اختیاری است. توجه داشته باشید که رادیو ماهواره‌ای در پایه SE نشان داده نمی‌شود. کروز کنترل هوشمند با استارت/ایست، و همچنین فناوری جلوگیری از برخورد رو به جلو استاندارد است. تریم‌های محدود نیز دارای یک مانیتور دید نقطه کور بسیار مفید هستند که دوربین‌ها را از مانیتور نمای اطراف برای نمایش تصویر روی داشبورد نقطه کور در هنگام سیگنال دادن به تغییر مسیر استفاده می‌کند.

 آخرین ویژگی ذکر شده در خلاصه سوناتا به سرعت در شرایط دنیای واقعی مفید می‌شود، اگرچه باید توجه داشت که فقط در گران‌ترین مدل ظاهر می‌شود. دلار به دلار، صفحه نمایش اطلاعات سرگرمی هیوندای نیز جذاب‌تر است. هر دو خودرو با گنجاندن تجهیزات ایمنی که در چندی پیش در حوزه ماشین‌آلات گران‌قیمت آلمانی قرار داشتند، بسیار عالی عمل می‌کنند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۹:۳۷ ۲۸ آذر ۱۴۰۰
فازتون چیه دراین نابسامانی خودرو باسد فولادین جلوی واردات خودرو. این ماشین‌ها رو گذاشتین که زخم مردم کم نمک نشه.