سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

وزیر صمت:

برنامه تحولی صنعت خودرو در ۹ محور به زودی رونمایی می شود

فاطمی امین گفت: برنامه‌ای در قالب ۹ محور برای تحول در صنعت خودرو داریم که چالش ها و راهکارهای آن را در بر می گیرد و به زودی منتشر می‌شود.

به گزارش روابط عمومی وزارت صمت، رضا فاطمی امین در نشست هم اندیشی مدیران رسانه با بیان اینکه ۹۰ پروژه طی سه ماهه اخیر در مجموعه وزارت صمت فعال شده است، گفت: با اجرای این پروژه‌ها نوع حکمرانی در وزارت صنعت، معدن و تجارت تغییر می‌کند و از روزمرگی‌ها بیرون می‌آییم.

فاطمی امین تاکید کرد: گزارش عملکرد وزارتخانه را به صورت مداوم و منظم هر سه ماه یکبار ارائه خواهیم داد که در همین راستا گزارش عملکرد فصل پاییز (سه ماهه) به زودی منتشر و در دسترس عموم قرار می‌گیرد.

وی با تاکید بر اینکه می‌خواهیم وزارتخانه‌ای شفاف و پاسخگو داشته باشیم، تاکید کرد: می‌خواهیم نوع جدیدی از حکمرانی را تعریف و پیاده سازی نماییم که در این نوع جدید از نظرات رسانه، نخبگان و صاحب نظران استفاده خواهیم کرد.

فاطمی امین در ادامه در خصوص خودرو نیز بیان کرد: خودرو از سیاسی‌ترین محصولات و موارد حائز اهمیت در کشور می‌باشد، این صنعت از یک طرف به شدت دچار چالش و از طرفی دارای ظرفیت‌های متنوعی است.

وی همچنین با بیان اینکه نحوه قیمت گذاری باید به گونه‌ای باشد که ساخت داخل مزیت داشته باشد، اضافه کرد: خودروسازان ۱۱۵ هزار میلیارد تومان بدهی و ۸۵ هزار میلیارد تومان زیان انباشته داشته اند و بیش از ۲۰۰ هزار میلیارد تومان رانت در این صنعت وجود دارد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت اضافه کرد: برنامه‌ای در قالب ۹ محور برای تحول در صنعت خودرو داریم که تمامی چالش‌ها و راهکار‌های آن را در بر می‌گیرد و این برنامه به زودی منتشر می‌شود.

فاطمی امین با اشاره به برخی موفقیت‌های وزارت صمت در همین مدت کوتاه، گفت: هدف گذاری کرده بودیم تا حدود ۵ میلیارد دلار به میزان صادرات کشور در ۶ ماهه دوم اضافه شود که این هدف گذاری در حال تحقق می‌باشد، همچنین قیمت سیمان به قبل از قیمت قطعی برق بازگشت.

وی همچنین در خصوص پروژه‌هایی که در این سه ماه فعال شده است، بیان کرد: بازآفرینی وزارت صنعت، معدن و تجارت یکی از این پروژه هاست که ابلاغ شده و هفته آینده به صورت مفصل اطلاع رسانی خواهد شد که با این بازآفرینی تغییر ساختار جدی را در مجموعه وزارت صمت شاهد خواهیم بود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت مدیریت استعداد‌ها و بازنگری و اصلاح در فرآیند انتخاب مدیران را یکی دیگر از این پروژه‌های ۹۰ گانه دانست.

فاطمی امین تصریح کرد: سازوکاری برای عرضه کالا‌های پایه در بورس کالا مشتمل بر ۲۶ ابزار در نظر گرفته ایم که تمامی حالات (کمبود یا مازاد) این کالا‌ها را در نظر می‌گیرد و با استفاده از یک ماتریس، وضعیت کالا‌ها مشخص می‌شود.

وی بیان کرد: با ارائه این ساز و کار رانت‌ها و امضاء‌های طلایی برداشته می‌شود و امورات در قالب یک ساز و کار عملیاتی بدون دخالت دست نظام مند می‌گردد.

وزیر صمت به موضوع فولاد به عنوان نمونه اشاره کرد و گفت: نوسان دلار این هفته در نوسان فولاد تاثیری نداشت.

فاطمی امین در خصوص کاغذ نیز اضافه کرد: حدود ۶ اقدام برای صنعت کاغذ تدوین شده است که به زودی عملیاتی می‌شود، در این حوزه تعامل بسیار مناسبی با وزارت ارشاد و جهاد کشاورزی نیز داریم.

وزیر صنعت، معدن و تجارت یکی دیگر از ۹۰ پروژه را تکمیل سامانه جامع تجارت دانست و گفت: تکمیل این سامانه به خوبی پیش می‌رود و تا پایان سال نهایی می‌گردد.

فاطمی امین بیان کرد: هفته آینده در مورد کارت بازرگانی خبر‌های خوبی داده خواهد شد، مسائل و چالش‌های اصلی در این حوزه حل می‌شود.

فاطمی امین در خصوص سهامداری مردم در معادن بزرگ، توضیح داد: معادن سود آور بزرگ وقتی برنده مزایده می‌شوند باید حداقل ۳۰ درصد از سهام خود را به مردم (منطقه محل معدن و کشور) واگذار نمایند که معدن جان جا (زابل) در این راستا به عنوان اولین گام به مزایده گذاشته شده است.

وی گفت: توزیع ثروت، منتفع شدن مردم منطقه و ایجاد فرصت‌های سرمایه گذاری سودآور برای مردم از مزیت‌های این کار خواهد بود.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳۶
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۰۸:۱۳ ۲۸ آذر ۱۴۰۰
آقای فاطمی امین قیافه حق به جانب نگیر ، خودتان خودرو های خارجی سوار می شوید . حقوق بالای 20 میلیون می گیری . به نظر شما آیا یک کارگر می تواند یک خودروی 300 میلیونی در بازار بخرد شما برای منافع دولت خودرو را گران کردید . دور ایران حصار کشیده اید تا خودرو وارد نشود . خودروسازان بایستی در این 40 سال کیفیت خود را بالا می بردند . خودشان را به روز می کردند . چرا مرز ها را باز نمی کنید . چرا 80 میلیون نفر را فدای منافع خود و دو شرکت انحصار ی می کنید . چرا دو شرکت بی کیفیت خصوصی سازی نمی شوند . اگر تک تک قطعات یک پراید بخریم . آیا از 50 میلیون بیشتر می شود . شما بدون دلیل 18 درصد خودرو را گران کردید بازار 30 میلیون به پیروی از شما گران کرد . صدای مردم را نمی شنوید . با تصمیم های غلط بایستی در قیامت پاسخگو باشید .
ناشناس
۱۰:۰۲ ۲۷ آذر ۱۴۰۰
وزیر جان عدالت که با بازار انحصاری و عرضه قطره چکانی بدست نمیاد ...
ناشناس
۰۷:۰۹ ۲۷ آذر ۱۴۰۰
من یه سوالی دارم نمیدونم منتشر میکنید یا خیر .
اگر کسی در سازمانی در خارج از کشور کار کنه که به مسلمانان ظلم‌ میکنه از نظرشرعی حرام هست و نبایستی اونجا کار کنه. حالا سوال من این هست، همانطور که معلوم هست این دو شرکت خودرو سازی جز اذیت و آزار و خریدن لعن و نفرین مسلمانان و شیعیان چیز دیگری ندارند، آیا پول و درامد به دست امده از این سازمانها صحیح هست ؟
من
۲۳:۳۰ ۲۶ آذر ۱۴۰۰
بی وجدان ما خوردو ساز نمی خواهیم
حیا کنید
با چه زبانی بگیم که گرفتاریم
آخه چه گناهی کردیم گیر شما خدانشناسها افتادیم
ناشناس
۲۳:۱۱ ۲۶ آذر ۱۴۰۰
برای یک بار هم شده به حرف اکثریت ملت توجه کن وزیر اگر شهامت داری و به دنبال عدالت هستی که نیستی و شعار نمی دهی تو گفتی خودرو ارزان می شود چرا گرانش کردی مگر فقط اهن گران شده بقیه اقلام دیگر گران نشدند چرا وبرای چی دستتان بیشتر از پیش تو جیب مردم گرفتار کردین برای یک بار هم شده صداقت داشته باش به ملت راستش را بگو ملت اگاهند همه چیز را هم می دانند هم می فهمند وزیر سخنگو دو شرکت انحصارگر انحصار طلب سلطه گر استعمارگر دروغگو دشمن خداست
ناشناس
۲۰:۵۹ ۲۶ آذر ۱۴۰۰
به دنبال عدالت هستی واردات خودرو را آزاد کن و به انحصارگری این دو شرکت ارابه ساز پایان بده
ناشناس
۲۰:۵۲ ۲۶ آذر ۱۴۰۰
وزیر تو هم دروغگو هستی هم دزد اگر سهامدار نیستی چرا شدی سخنگوی دو شرکت روزانه از ضرر زیان دوشرکت حرف می زنی و توجه به اعترضات ملت نمی کنید بابت گرانی خودرو هایشان تو داری ملت را فدای تعدادی انگشت شمار می کنید بابا لا مذهب این ملت بخاطر این نظام خون دادن شهید دادن چرا تو باعث شدی و می شی مردم نسبت به انقلاب و نظام بدبین شوند اگر ضرر می کنند نسازد با کیف گردانی وانحصارگری این دوشرکت ارابه مرگ ساز دین ایمان صداقت شهامت عدالت را از مسئولان و دست اندرکاران گرفتن ودست بیش از پیش تو جیب مردم کردن دست بردارید حیا کنید بس کنید شرفتان کجا رفته
نسل سوخته دهه شصت
۲۰:۴۰ ۲۶ آذر ۱۴۰۰
با این برنامه ها
ناشناس
۱۹:۳۲ ۲۶ آذر ۱۴۰۰
جنابعالی عامل مافیای خودرو(کروز) هستید کاملا واضح و مشخصه
خودرو ساز زیان انباشه داره خب بدرک که زیان انباشه داره مردم باید زیان اونا رو جبران کنند؟؟!!!
مردم باید پول بیشتری بدن که اونا حقوق نجومی بگیرن و بساط بخور بخورشون براه باشه
برن ساختار منابع انسانی و مالی شون رو درست کنند تا زیان ده نباشن
این همه میخورن پس کجا میره؟؟!!
تویوتا بنز بی ام و و غول های خودروسازی دنیا با اون کیفیت های معروف شون توی فروش اقساطی محصولاتشون موندن
اینا نقدی پیاپیش یکسال پیش پول ماشین رو میگیرن بازم زیان ده هستند
عجب سیستم بخور بخوری داره
ناشناس
۱۸:۲۴ ۲۶ آذر ۱۴۰۰
وزیر صمت خودرو ساز ها را ول کن به فکر قیمت خوراکی ها باش هر ثانیه یه قیمتی هست برنج مرغ گوشت حبوبات شکر قند لبنیات و .............
ناشناس
۱۷:۴۳ ۲۶ آذر ۱۴۰۰
واردات را آزاد کنید وبه جای خودرو قطعه سازی کنید این خودروسازها جز زیان های مختلف به کشور فایده دیگری ندارند
ناشناس
۱۷:۴۰ ۲۶ آذر ۱۴۰۰
برنامه مکتوب به دردنمی خورد باید کارعملیاتی انجام داد
ع.ت
۱۵:۳۱ ۲۶ آذر ۱۴۰۰
وزیرصمت دوباره دروغ تاکی خسته نمیشید ازبس دروغ میگید بی خیال ارزانی درکارنیست خودتم میدونی ۴۰ساله اینطوریه
ناشناس
۱۵:۳۰ ۲۶ آذر ۱۴۰۰
سالی که نکوست از بهارش پیداست.نیامده گران کردی این بود برنامه ات؟؟ منتظر عذاب باش
ناشناس
۱۴:۳۰ ۲۶ آذر ۱۴۰۰
جناب عالی فقط یک مزدورسخنگو ی هیج کاره ای ۰سیاست های کلان کشور مثل جیب بری از مردم در مراکز اصلی قدرت در سایه تنظیم میشود۰
ققنوس
۱۴:۱۷ ۲۶ آذر ۱۴۰۰
یه برنامه چیدی 40 میلیون رفت رو قیمت کارخونه.
خدا وکیلی تو برنامه نچین ولش کن.
ناشناس
۱۴:۰۹ ۲۶ آذر ۱۴۰۰
سلام.خدمت وزیر محترم صمت،باید واردات خودرو بدون تعرفه گمرکی را برای عموم مردم آزاد کنید،مردم الان حداقل چهار میلیون خودرو نیاز دارند که شرکت‌های دلالی و مافیایی پاسخگو نیستند و توان تولید ندارند،خواهش میکنیم اگر برای مردم ایران ارزش قائل هستید سریعا واردات خودرو در حجم گسترده را در اولویت قرار دهید،مردم هر روز در جاده ها به خاطر خودروهای بی کیفیت نو و همچنین فرسوده تلفات میدهند،که تلفات آن از تلفات کرونا خیلی بیشتر هست.دکترنصیروند.گرمی.از باشگاه خبرنگاران جوان انتظار پیگیری داریم.اجرتان باخدا.با تشکر
ناشناس
۱۳:۵۹ ۲۶ آذر ۱۴۰۰
تا مافیای خودرو از بین نزن این طرح تحول باد هواست.
ناشناس
۱۳:۵۷ ۲۶ آذر ۱۴۰۰
تنها راه مترقی صنعت خودرو ، تعطیلی خودرو سازی هاست ، الکی زحمت نکشین
ناشناس
۱۳:۵۳ ۲۶ آذر ۱۴۰۰
یک راهکار بیشتر نداره پروفسور اونم اینه که واردات ازاد بشه کیفیت و قیمت به خودی خود اصلاح میشه
ناشناس
۱۳:۴۷ ۲۶ آذر ۱۴۰۰
همه اش لاف تو خالی این یک پروسه ای است دولت به دولت جهت گذرندان وقت سر مردم را کلاه میگذارند
راه ساده راهکار برای وارد کردن خودرو
ولی چون سهامداران خودرو واسطه ای به سران وصل میشوند زیاد در مورد خودرو چه شورای نگهبان و چه مجلس و همین طور دولت وارد میشوند سریع یک واسطه مجددا خداحافظ و همینطور ادامه دارد
ناشناس
۱۳:۳۶ ۲۶ آذر ۱۴۰۰
اگه راست میگید کیفیت خودروها را ببرید بالا
ناشناس
۱۳:۳۰ ۲۶ آذر ۱۴۰۰
تا خبرگزاری های ایرانی اینگونه اند و تا وقتی شما وزیری صنعت خودرو هیچگاه توان تولید بیش از سه ملیون در سال را به چشم نخواهد دید.
زودتر به فکر واردات خودرو و کم کردن تعرفه ها باشید مخصوصا خودرو برقی.
ناشناس
۱۴:۰۳ ۲۶ آذر ۱۴۰۰
باید واردات خودرو بدون تعرفه گمرکی را آزاد کنند،مردم الان حداقل چهار میلیون خودرو نیاز دارند که دولت و شرکت‌های دلالی توان پاسخگویی ندارند
یاور
۱۳:۲۸ ۲۶ آذر ۱۴۰۰
وقتی قیمت خودرو را نتوانید درست کنید یعنی هیچ کاری نکرده اید حالا هرروز جلسه بزارید .بهانه بیاورید . ....
حمید
۱۳:۱۹ ۲۶ آذر ۱۴۰۰
دولت تکلیفش را با خودروسازان روشن کند
بامردم باشد یا با مافیای خودرو
ناشناس
۱۳:۰۹ ۲۶ آذر ۱۴۰۰
تا تولید رباتیک و به مرز ده ملیون خودرو در سال نرسد امیدی چندان به توانمندی این صنعت راهبردی در ایران نیست.
ناشناس
۱۳:۰۷ ۲۶ آذر ۱۴۰۰
جناب وزیر مرداد ۵۲۷۰۰ میلیون بابت ۱۵۱ سایپا دادم حالا هم باید حدود ۹۵ میلیون بدهد آخه چرا موقع ثبت‌نام پیش فروش ۱۵۱ حدود ۱۰۵ بود
ناشناس
۱۳:۰۵ ۲۶ آذر ۱۴۰۰
دولت کسری داره خودروسازها زیان باید مردم پولشو بدن
ناشناس
۱۲:۴۵ ۲۶ آذر ۱۴۰۰
بازم فریب
ناشناس
۱۲:۱۹ ۲۶ آذر ۱۴۰۰
دروغ پشت دروغ
ناشناس
۱۲:۱۹ ۲۶ آذر ۱۴۰۰
دم مافیا را بگیرید و از سایپا و ایرانخودرو بیرون بیاندازید.
ناشناس
۱۲:۱۷ ۲۶ آذر ۱۴۰۰
خدایا تحول ایجاد نکرده اینه وای به حال تحول ما رابه خیر تو امید نیست شر مرسان
ناشناس
۱۲:۱۷ ۲۶ آذر ۱۴۰۰
زکی
بابازاده
۱۲:۱۵ ۲۶ آذر ۱۴۰۰
آقای وزیر اگر شما توانستید دست رانت رو از صنعت خودرو سازی کوتاه کنید این 9 محور پیشکش.مستند اختاپوس ببینید بعد بیاید برنامه ریزی برای صنعت خودرو سازی داشته باشید.
ناشناس
۱۲:۰۹ ۲۶ آذر ۱۴۰۰
فقط حرف و وعده و وعید... ولی کی میخان بیان و یک ساماندهی استاندارد و انضباط در امور و توسعه و پیشرفت برپایه علم و دانش و بدون رانت و اختلاس و دامادبازی و فامیل بازی و پست بازی رو تمام اعلام کنن خدا داند.