سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آماده باش مسئولان کهگیلویه و بویراحمد برای ورود سامانه بارشی

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کهگیلویه وبویراحمد گفت: با توجه به ورود سامانه بارشی به استان دستگاه‌های عضو مقابله با بحران در آماده باش کامل هستند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج، با اعلام اداره‌کل هواشناسی مبنی بر ورود سامانه بارشی به استان کهگیلویه و بویراحمد و صدور هشدار نارنجی، نشست ستاد  پیشگیری هماهنگی و فرماندهی مدیریت بحران در استانداری استان تشکیل شد.
 
محمد محمدی مدیرکل مدیریت بحران استانداری کهگیلویه وبویراحمد گفت: با توجه به ورود سامانه بارشی به استان تمامی دستگاه‌های عضو ستاد پیشگیری و مقابله با بحران در آماده باش کامل هستند.

او افزود: با توجه به ورود سامانه بارشی به استان، تمامی دستگاه‌های عضو ستاد پیشگیری سریعا نسبت به ارسال لیست کشیک شبانه‌روزی همراه با تلفن ثابت و همراه به اداره کل بحران اقدام کنند.

محمدی ادامه داد: ضروری است با توجه به بارندگی‌های گذشته نسبت به شناسایی مناطق در معرض خطر به منظور اولویت‌دهی در برنامه کاری از طریق دستگاه‌های متولی اقدام لازم انجام شود.

او بیان کرد: با توجه به هشدار سطح نارنجی و اثرات مخاطرات از جمله آبگرفتگی معابر، بالا آمدن سطح رودخانه‌ها، مسیل‌ها و لغزش و کاهش دید و احتمال کولاک برف در جاده‌های کوهستانی توصیه و تاکید می‌شود از توقف و تردد در حاشیه رودخانه‌ها، مسیل‌ها خودداری شود.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: دستگاه‌ها  اقدام به بازگشایی آب‌راه ها و دهانه پل‌ها کنند، ضمن اینکه خودروها به ادوات زمستانی مجهز شوند، همچنین عدم صعود به کوه و ارتفاعات، جابه‌جایی عشایر کوچ‌رو، عدم اسکان در بستر رودخانه‌ها و مسیل‌ها توصیه می‌شود.

او گفت: شرکت توزیع نیروی برق استان تلاش کند در حد مقدورات از قطعی احتمالی برق جلوگیری و دستگاه‌های اجرایی که دارای سیستم خاص و ضروری هستند نسبت به سرویس ژنراتورهای برق اضطراری دستگاه‌های خود اقدام و چنانچه فاقد سیستم برق اضطراری هستند به منظور تامین در برنامه کاری خود قرار دهند.

محمدی عنوان کرد: مقرر شد شرکت فرآورده‌های نفتی استان سوخت‌رسانی به مناطق روستایی و عشایری اقدامات لازم را انجام داده و مجددا بررسی و کنترل کند.

او تاکید کرد: اداره‌کل صنعت، معدن و تجارت استان با ذخیره‌سازی سوخت دوم نانوایی‌های دوگانه‌ سوز اقدامات لازم را انجام دهند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری ادامه داد: همچنین سازمان جهادکشاورزی استان نسبت به اطلاع‌رسانی به کشاورزان، به ویژه در مورد استخر مزارع پرورش ماهی در سطح استان اقدام کند .

او بیان کرد: اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان با توجه به کولاک احتمالی برف در جاده‌های نقاط مرتفع و کوهستانی، پل‌ها و استقرار گروه های اجرایی در نقاط مختلف جاده‌ها اقدامات لازم را انجام دهند.

محمدی افزود: فرمانداران شهرستان‌های تابعه استان به عنوان روسای ستاد پیشگیری هماهنگی و فرماندهی پاسخ به عملیات بحران شهرستان اقدامات لازم را با توجه به هشدارهای سطح نارنجی هواشناسی در سطح شهرستان اجرا کنند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: شهرداران شهرهای تابعه استان نسبت به شناسایی نقاط حادثه‌خیز با توجه به بارندگی‌های قبل در سطح شهر اقدام و در خصوص رفع مشکل اقدام کند.

انتهای پیام/س

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.