سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیرعامل خانه کتاب و ادبیات ایران:

تولید و نشر کتاب الکترونیکی در کشور توسعه می‌یابد

مدیرعامل خانه کتاب و ادبیات ایران گفت: توسعه صنعت تولید و نشر کتاب الکترونیکی و دیجیتال در کشور از جمله برنامه‌هایی است که خانه کتاب و ادبیات ایران بطور جدی دنبال می‌کند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، علی رمضانی مدیرعامل خانه کتاب و ادبیات ایران گفت: با توجه به اینکه در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، مرکز فرهنگ و هنر در فضای مجازی وجود دارد لذا در این ارتباط برنامه‌هایی در دست اجراست تا شاهد گسترش مقوله صنعت کتاب الکترونیکی و دیجیتال باشیم.

وی درباره فروش اینترنتی کتاب بعنوان یکی از روش‌های مفید برای رونق فروش و کتابخوانی گفت: قاعده‌مند شدن فعالیت عرضه کنندگان مجازی کتاب از دیگر برنامه‌هایی است که خانه کتاب و ادبیات ایران دنبال می‌کند تا سبب حفظ حقوق نویسنده، ناشر و دیگر عوامل صنعت کتاب شود.

مدیرعامل خانه کتاب و ادبیات ایران با تاکید بر حفظ حقوق مادی و معنوی صنعت کتاب کشور گفت: هدف ما توسعه بازار کتاب و رونق کتابخوانی است و برای تقویت این مهم گام بر می‌داریم.

رمضانی با اشاره به مفید بودن نمایشگاه‌های مجازی گفت: فعالیت ناشران کشور در این نمایشگاه‌ها به خوبی دیده می‌شود بویژه در نمایشگاه اصفهان با بهره گیری از کارشناسان مشاور با عنوان همیار کتاب که بصورت مجازی با مخاطب ارتباط برقرار می‌کنند با شرایط بهتری کتاب انتخاب و در اختیار خریدار قرار می‌گیرد.

وی درباره موضوع قیمت کتاب نیز گفت: در این ارتباط باید دستگاه‌های مختلف از جمله وزارت اقتصاد و دارایی، سازمان حقوق مصرف کنندگان و اتحادیه‌های مرتبط با کتاب و نشر وارد شوند تا بصورت همه جانبه بررسی شود و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تنها یکی از اضلاع در رابطه با قیمت کتاب است.

سالانه بالغ بر یکصد هزار عنوان کتاب در کشور منتشر می‌شود و گردش مالی در صنعت کتاب و نشر کشور حدود ۶ هزار میلیارد تومان است.

هم اینک ۴۷۲ باب چاپخانه در همه رسته‌ها، ۳۵۷ ناشر کتاب و بیش از ۳۱۰ کتابفروشی در استان اصفهان فعالیت می‌کنند.

منبع:ایرنا

انتهای پیام

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.