سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

همکاری‌های گردشگری ترکیه و خراسان رضوی در پساکرونا

سرکنسول کشور ترکیه در مشهد گفت: همکاری‌های کشور ترکیه و خراسان رضوی در زمینه گردشگری در دوران پساکرونا تداوم خواهد داشت.

به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، "فاتح توپچو" در دیدار با مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی گفت: شیوع کرونا موجب تعویق همکاری‌های مشترک ترکیه با خراسان رضوی شد که در پساکرونا دوباره از سرگرفته خواهد شد.

وی گفت: قرار است هنرمندان ترکیه به مشهد سفر کنند و از آثار تاریخی، گردشگری و ظرفیت‌های هنری این شهر بازدید کنند.

سرکنسول ترکیه در مشهد گفت: حرم مطهر رضوی و زیارت بارگاه ملکوتی حضرت امام رضا (ع) مهم‌ترین جاذبه مشهد و خراسان رضوی است و علاوه بر زیارت، بازدید از جاذبه‌های تاریخی و فرهنگی این استان از جمله آرامگاه فردوسی، آرامگاه حکیم خیام نیشابوری و عطار مورد علاقه شهروندان ترکیه است.

وی گفت: زادگاه بکتاش‌ولی در روستای فوشنجان نیشابور یکی از ظرفیت‌های گردشگری مورد علاقه شهروندان ترکیه است که می‌تواند گردشگران بسیار از این کشور جذب کند.

آغاز توسعه گردشگری خراسان رضوی با اولویت کشورهای همسایه

جواد موسوی مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی گفت: اشتراکات فرهنگی بسیار بین ایران و ترکیه وجود دارد که با توجه به لغو روادید بین ۲ کشور گردشگری بر مبنای این اشتراکات فرهنگی توسعه خواهد یافت.

وی گفت: به تازگی نشست مشترک فعالان گردشگری ایران و عراق برگزار شد و براساس توافق و تعامل صورت گرفته، همکاری‌های دوجانبه و تبادل زائر و گردشگر بین ایران و عراق توسعه پیدا خواهد کرد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی گفت: آمادگی داریم با دعوت از فعالان گردشگری ترکیه، زمینه همکاری دوجانبه را فراهم کنیم.

انتهای پیام//ا.د

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.