سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بیانیه مشترک جنبش امل و حزب الله درباره پرونده انفجار بندر بیروت

مقامات جنبش امل و حزب الله لبنان تاکید کردند: نقطه ورود واقعی برای عدالت و کشف حقیقت تعهد قضات به بند‌های قانون اساسی است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری العهد لبنان، مقامات جنبش امل و حزب الله در بیانیه‌ای که پس از نشست مشترک مسئولان منطقه جنوب در جنبش و منطقه دوم در حزب الله صادر شد، تاکید کردند: آغاز تحقق عدالت و آگاهی از حقیقت در انفجار بندر بیروت و حفظ خون شهدا و حقوق مجروحان و آسیب دیدگان در این جنایت ضد ملی و انسانی مانند تمام جرائمی که به مقامات قضایی ارجاع می‌شود، مستلزم تعهد قضات به پایبند بودن به قواعد قانون اساسی و قانون است، تعهدی که باید به دور از اقدامات گزینشی و مخرب و با تقویت قوه قضائیه و فاصله گرفتن از سرمایه گذاری سیاسی ارزان قیمت در خدمت دستور کار‌های مشکوک داخلی یا خارجی یا رسیدن به اهداف انتخاباتی ارزان قیمت به اجرا درآید.

در این بیانیه همچنین آمده است: امل و حزب الله همان طور که همواره تعهد خود را برای دانستن حقیقت کامل در مورد انفجار بندر بیروت و کشف عوامل فتنه و توطئه در الطیونه حفظ کرده اند، تاکید می‌کنند که در مورد حقوق شهدا سازش نخواهند کرد و دست از تحت تعقیب قرار دادن عاملان این جنایات برنخواهند داشت و آن‌ها را در هر مکانی محاکمه و مجازات خواهند کرد.

جنبش امل و حزب الله در رابطه با وخیم‌تر شدن بحران‌های مالی، اقتصادی و معیشتی از مقامات امنیتی و قضایی و وزارتخانه‌های مربوط خواستند که با اتخاذ تدابیر مقتضی و فوری، اقداماتی برای مهار فروپاشی وحشتناک ارزش پول ملی و محاکمه معامله گران بازار سیاه که معیشت مردم، امنیت غذایی و دارویی و همه امور زندگی روزمره آن‌ها را تحت تاثیر قرار می‌دهد، انجام دهند.

در همین راستا جنبش امل و حزب الله از مردم جنوب، ساکنان و مهاجران لبنان نیز برای ادامه همکاری، همبستگی، حمایت از خانواده‌های خود و توانمندسازی آن‌ها به منظور غلبه بر این شرایط سخت کنونی، تشکر و قدردانی کردند.

در مورد مسئله فلسطین نیز، جنبش امل و حزب الله در بیانیه خود از جناح‌های فلسطینی خواستند که هوشیار باشند و از افتادن در دام دودستگی یا فتنه یا مبارزه داخلی اجتناب کنند، چرا که این اختلافات باعث می‌شود اولویت و مقصد واقعی نادیده گرفته شود، اولویتی که مقاومت در برابر رژیم اشغالگر صهیونیستی و آماده شدن برای رو به رو شدن با طرح‌های تجاوزکارانه و یهودی سازی این رژیم است.

در این بیانیه همچنین آمده است: جنبش امل و حزب الله بر قدرت و قاطعیت اتحاد بین آن دو در سطوح مختلف رهبری، توسعه، حرکت جهاد و زمینه‌های مختلف به ویژه در انتخابات مجلس و اتحادیه‌های کارگری و در برابر بحران‌های اجتماعی و اقتصادی و آثار همه گیری کرونا تاکید کردند و افزودند اتحاد بین این دو گروه، اتحاد بین فرزندان یک خانه و یک خط و یک مسئله و یک هدف برای لبنان و همه شهروندان لبنانی است.

انفجار مهیب و فاجعه بار بندر بیروت که در ۱۴ مرداد سال گذشته روی داد، موجب کشته شدن ۱۹۰ نفر و زخمی شدن بیش از شش هزار نفر دیگر شد. انفجاری که در یک انبار حاوی دو هزار و ۷۵۰ تن «نیترات آمونیوم» در بندر بیروت صورت گرفت و موجب شد بسیاری از ساختمان‌های اطراف این بندر به طور کامل ویران شوند. استاندار بیروت در آن زمان میزان خسارت‌های وارده در اثر این انفجار را بیش از ۱۰ میلیارد دلار اعلام کرد.

چندی پیش نیز در پی تظاهرات مسالمت‌آمیز حامیان جنبش امل و حزب‌الله در مقابل دادگستری لبنان، شبه‌نظامیانی که از قبل بر روی ساختمان‌های اطراف مستقر شده بودند به سوی آنان شلیک کرده و بر اثر اصابت گلوله به سر و قلب برخی از مردم ۷ نفر شهید شده و بیش از ۳۰ نفر دیگر نیز مجروح شدند. بلافاصله بعد از این حادثه حزب‌الله و جنبش امل اعلام کردند حزب القوات اللبنانیه مسئول این حمله است و باید محرکان و صحنه‌گردانان این حادثه معرفی و مجازات شوند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.