سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رتبه برتر جشنواره فانوس به دو اثر از استان مرکزی تعلق گرفت

دو اثر از استان مرکزی در پنجمین جشنواره کشوری فانوس رتبه برتر را کسب کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، در مرحله کشوری پنجمین دوره از جشنواره فانوس دو اثر از استان مرکزی حائز رتبه برتر کشوری شدند و یک اثر مورد تقدیر واقع شد.

در رشته فیلم مستند اثری با موضوع شهید اسدالله بربری تولید شده توسط محمد علی یزدان پرست رتبه برتر و در رشته تله تئاتر واپسین رقص برگ با باد تولید شده توسط آقای بهمن پارسا آرا با موضوع انتظار مادران شهدا رتبه دوم شدند.

همچنین اثری با عنوان مجسمه هفت پیکر تهیه شده توسط آقای ناصر جباری نیز مورد تقدیر واقع شدند.

سرهنگ غلامرضا کریمی مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی در مراسم اختتامیه مرحله کشوری پنجمین دوره جشنواره هنری فانوس گفت: هنرمندان استان مرکزی در پنجمین دوره جشنواره فانوس در پنج بخش مهم هنر‌های نمایشی، هنر‌های تجسمی، تلویزیونی و سینمایی، موسیقی و سرود و رادیویی آثار فاخری تولید کردند و استان مرکزی در طول برگزاری این پنج دوره جشنواره توانست جایگاه خوبی در بین آثار کشوری کسب کند.

سرهنگ کریمی افزود: مرحله استانی پنجمین دوره از جشنواره فانوس با ۲۲ شاخه مهم با ۹۳ اثر ارسال شده برگزار شد که خوشبختانه آثار هم از نظر کیفی و هم کمی قابل قبول بودند و آثار برتر به مرحله کشوری راه پیدا کردند.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی بیان کرد: برگزاری کنگره شهدای استان مرکزی باب فعالیت‌های فرهنگی و هنری و هم فعالیت‌های علمی و پژوهشی در حوزه دفاع مقدس و انقلاب اسلامی را باز کرده و کلیه هنرمندان و پژوهشگران می‌توانند از این منابع برای تولید آثار استفاده کنند.

شاخه‌های پنجمین دوره از جشنواره فانوس شامل تئاتر صحنه ای، تئاتر خیابانی، متن نمایشنامه، عکس، نقاشی دیجیتال، نقاشی دستی، طراحی پوستر و بیلبورد، مجسمه‌سازی، خوشنویسی نستعلیق، سریال داستانی، فیلم داستانی بلند و کوتاه، تله‌تئاتر، انیمیشن، مستند بلند و کوتاه، نماهنگ، موسیقی با کلام و بی کلام، سرود دانش آموزی و همخوانی، نمایش رادیویی و پادکست برگزار شد.

مهم‌ترین موضوعات پنجمین دوره از جشنواره فانوس در سطح استان مرکزی نقش امام خمینی (ره) و هدایت و فرماندهی ایشان در دفاع مقدس، نقش مردم در دفاع مقدس، نقش بسیج در دفاع مقدس، نقش شهیدان، جانبازان و آزادگان به‌عنوان منادیان اسلام ناب محمدی، ولایت مداری و بصیرت جوانان ایران اسلامی، نقش رزمندگان و ایثارگران به‌عنوان حماسه‌سازان عزت و سربلندی ایران اسلامی، خانواده معظم شهدا، جانبازان و ایثارگران، مدافعان حرم و وطن، مجاهدان مقاومت اسلامی بود.

انتهای پیام / ج

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.