سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

استاندار خبرداد:

حذف ردیف بودجه ۸ طرح عمرانی استان همدان

استاندار همدان از حذف ردیف بودجه هشت طرح عمرانی در این استان در لایحه بودجه ۱۴۰۱ خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از همدان،علیرضا قاسمی‌فرزاد استاندار همدان امروز در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان همدان، بیان کرد: لایحه بودجه ۱۴۰۱ تغییراتی نسبت به سال ۱۴۰۰ داشته که باید تجدید نظر شود و در بودجه سال ۱۴۰۰ سرفصل‌هایی برای استان همدان بوده که در بودجه سال ۱۴۰۱ حدف شده‌است.

او افزود: ردیف اعتباری طرح بهسازی راه قهاوند به اتوبان، ساخت آزادراه همدان_ اسدآباد_ کنگاور به کرمانشاه، چهارخطه کردن محور نهاوند_آورزمان به ملایر، ساخت باند دوم سه راهی ساوه_ نوبران_ اصله_ قروه درجزین، دمق به اورقین در بودجه سال ۱۴۰۱ حذف شده است.

استاندار همدان با اشاره به حذف ردیف بودجه سه طرح شهرستان ملایر، ادامه داد: ردیف اعتباری طرح‌های آبرسانی به ملایر از سد کلان، ایجاد تاسیسات فاضلاب شهر ملایر و ساخت استادیوم پنج هزار نفری ملایر، حذف شده‌است.

قاسمی فرزاد ابراز داشت: اعتبار ایجاد تاسیسات فاضلاب شهر فامنین که قبلا ردیف بودجه ملی داشت الان تفکیک شده و ۳۰ درصد آن از منابع دولت و ۷۰درصد از بخش خصوصی باید تامین شود.

او اظهار داشت: در رابطه با این مسائل از طریق نمایندگان شهرستان‌ها پیگیری خواهیم کرد تا حقی از شهرستان‌های استان، ضایع نشود.

استاندار همدان گفت:  با توجه به صحبت‌های رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان در رابطه با اینکه بودجه این طرح هاحذف نشده بلکه استانی شده، گفت: در طرح های ملی قاعده کلی است و همه تلاش می‌کنند سرفصل ملی شود چون محدودیتی ندارد و هرچه تلاش کنید اعتبار بیشتری می‌گیردبنابراین فرمانداران و مدیران پیگیری کنند تا مواردی اگر حدف شده یا کاهش پیدا کرده، منعکس شود.

استاندار همدان با اشاره به  فروش اموال مازاد ادارات دولتی، بیان کرد: دستگاه‌ها و فرمانداران پیگیری لازم را داشته باشند تا این کار، به موقع انجام شود چون اگر دستگاه‌ها اقدام نکنند، سازمان خصوصی سازی این کار را انجام می‌دهد و اعتباری به دستگاه و استان باز نمی‌گردد.

قاسمی فرزاد با اشاره به موضوع کمبود آب در استان، عنوان کرد: آب و بهره‌وری مهم‌ترین سرفصل کاری ما در اقتصاد مقاومتی است. فرمانداران باید تلاش کنند از پساب فاصلاب استفاده کنند

انتهای پیام/ج

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.