سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

استاندار:

تغییرات چشمگیر سیستان و بلوچستان در گرو اختیارات ویژه است

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: اعتقادمان این است که با دست فرمان و نسخه‌های قبلی این استان نمی‌تواند تحول چشمگیر پیدا کند و اگر می‌خواهیم در این منطقه تحول چشمگیر ایجاد کنیم باید اختیارات ویژه به استان داده شود.

به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان  ،  از زاهدان ،  حسین مدرس‌خیابانی  استاندار سیستان و بلوچستان گفت: بدون شک۲ استان سیستان و بلوچستان و خوزستان شرایط‌شان خاص و حساس است از اینرو رییس جمهور به درستی تشخیص دادند که این ۲ استان باید ویژه دیده شوند.

وی گفت:  با استفاده از لیست اختیارات یکی از وزرا و دستگاه‌های مربوطه درخواست‌ها را فهرست کرده و برای دولت فرستادیم البته سیستان و بلوچستان به تنهایی این کار را انجام نداده خوزستان را هم با خودمان همراه کردیم یکی از نکاتی که در آن لیست نوشتیم این است که هر سه ماه یکبار استانداران ویژه در جلسه هیات دولت حضور پیدا کرده و با طرح مسائل‌شان مصوبات مربوطه را بگیرند.

استاندار سیستان و بلوچستان گفت:  ما ارتباط خوبی با وزرای دولت داریم هر موقع بخواهیم جلسه‌ای با حضور این افراد برگزار می‌کنیم، تقریبا می‌شود گفت که مسائل استان به وزرا منتقل شده است.

وی گفت: فعلا کل کشور با موضوع منابع و بودجه به مضیقه و مشکل برخورد کرده است .

وی گفت: مسائل سیستان و بلوچستان بررسی و آسیب‌شناسی و اولویت‌های استان تعیین شده و بسیاری از وزرا و دستگاه‌های اجرایی واقعا عزمشان برای حل این مسائل جدی است، اما برای اجرای پروژه‌ها و طرح‌ها به دلیل مضایق بودجه فعلا می‌توان گفت آنچنان پشتیبانی و کمک نمی‌شود.

مدرس خیابانی گفت: برای حل این مشکل موضوعات دیگری را دنبال می‌کنیم مثلا برای تامین منابع خودمان از سرمایه‌های بخش غیردولتی، مردمی و بنگاه‌های بزرگ به عنوان بخش‌های جایگزین بودجه‌های دولتی بهره می‌بریم.

وی گفت: پیشنهاد مشخص سیستان و بلوچستان برای تکمیل پروژه‌های زیربنایی مثل راه آهن و کریدور شمال و جنوب این است که از محل تهاتر نفت این پروژه‌ها را تکمیل و تمام شود.

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: به نظر می‌رسد با این بودجه‌های قطره چکانی نمی‌توانیم به این زودی‌ها پروژه‌های عمرانی استان را تکمیل کنیم.

وی گفت: مهم‌تر از اختیارات ویژه برای سیستان و بلوچستان این است که از طریق منابع این استان پشتیبانی شود امروز اگر اختیارات داشته باشیم، اما به لحاظ منابع بودجه‌ای پشتیبانی نشویم فایده ندارد به همین سبب باید ۲ بخش «اختیارات و اعتبارات» توامان برای منطقه درنظر گرفته شود.

مدرس خیابانی گفت: فعلا در بیرون از دولت بدنبال جذب اعتبارات هستیم یعنی به سراغ بخش خصوصی، تشکل‌های خصوصی توانمند، بنگاه‌های بزرگ و جذب سرمایه‌گذار می‌رویم.

انتهای پیام/ع

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.