سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دستگیری یک حفار غیرمجاز در منطقه قلعه کور گرمه

سرپرست میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گرمه از شناسایی و دستگیری یک حفار غیرمجاز از سوی نیروی انتظامی با همکاری یگان حفاظت در این شهرستان خبر داد.

به‌گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ، وحید محمودی فر گفت: برابر اخبار واصله مبنی بر حفاری غیرمجاز از سوی سودجویان مواریث فرهنگی به‌منظور کشف اموال تاریخی - فرهنگی در منطقه تاریخی قلعه کور، موضوع در دستور کار یگان حفاظت میراث‌فرهنگی شهرستان قرار گرفت.


بیشتر بخوانید 


سرپرست اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان گرمه گفت : به‌محض تأیید درستی این خبر با هماهنگی مقام قضایی، گروهی مجرب از نیرو‌های یگان حفاظت میراث‌فرهنگی به همراه عوامل انتظامی با رعایت موازین شرعی و قانونی با حضور نیرو‌های یگان حفاظت، عملیات حفاری ناکام ماند.

محمودی فر گفت : یک نفر دستگیر و بعد از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مقام قضایی استان معرفی و همچنین از متهم مقادیری ادوات حفاری کشف و ضبط شد.

او گفت: نیرو‌های یگان حفاظت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان خراسان شمالی به‌صورت شبانه‌روزی در حال نظارت مناطق تاریخی سطح استان هستند و هرگونه گزارش و اخبار تخلف به‌سرعت پیگیری خواهد شد؛ ازاین‌رو از همه مردم استان درخواست داریم در صورت مشاهده هرگونه موردی در این زمینه مراتب را با شماره تماس ۳۲۲۲۸۸۵۴-۰۵۸ در میان بگذارند.

محوطه باستانی قلعه کور مربوط به دوره تاریخی ساسانی است که به شماره ۲۱۱۰۷ در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.

انتهای پیام/ه

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.