سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دستیابی به فناوری هوشمند کاهش مصرف آب در کولر‌ آبی

دکتر مرتضی عبدل زاده عضو هیئت‌علمی دانشکده مهندسی مکانیک و مواد به‌عنوان فناور برتر در جشنواره برگزیدگان پژوهش و فناوری استان کرمان انتخاب شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان،  عضو هیأت علمی دانشکده مهندسی مکانیک و مواد درباره هدفش از شرکت در جشنواره گفت: درواقع هدف اصلی بنده برای شرکت در این جشنواره معرفی یکی از فناوری‌های تیمی‌مان بود که یقیناً در جهت رفع معضل کم‌آبی کشور می‌تواند بسیار کمک ساز باشد.

او درباره طرحش افزود: فناوری ما، یک دستگاه الکتریکی است که بر روی کولر‌های آبی نصب می‌شود و با حفظ شرایط آسایش حرارتی ساختمان تا ۳۰ درصد مصرف آب کولر‌های آبی را کاهش می‌دهد.

عبدل زاده بیان کرد: تحقیقات جامع و مفصلی به‌صورت تئوری و میدانی روی این دستگاه انجام‌شده و بر اساس آن‌ها تاکنون دو نسل از این دستگاه طراحی و به مرحله تجاری‌سازی رسانده شده است.

این محقق  اظهار داشت: داشتن انگیزه، خلاقیت، ابتکار، پشتکار و توانمندی علمی ویژگی‌های یک فناور می‌باشد و من فکر می‌کنم، همه فناوران غالب این ویژگی‌ها رادارند و فناور برتر بر اساس سطح فناوری، میزان تقاضای بازار و رضایت مشتری از فناوری، مشخص می‌شود.

او تصریح کرد: در کشور ما اگر مسیر فناوری به‌درستی ترسیم شود و پیش‌نیاز‌های (علمی و پژوهشی، امکانات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری و تسهیلات مالی) آن فراهم شود، شاهد رشد چشم‌گیر فناوری‌های کاربردی و برتر متناسب با نیاز‌های جامعه خواهیم بود.

فناور برتر سال ۱۴۰۰ تاکید کرد: دغدغه همیشگی بنده از زمان آغاز فعالیتم با دانشگاه، استفاده از ظرفیت‌های علمی و تحقیقاتی دانشگاه در جهت حل معضلات صنعت و کمک به ایجاد کسب کار‌های مبتنی برای دانش مهندسی بوده است و ازآنجایی‌که یکی از مشغولیت‌های علمی و صنعتی بنده در حوزه مدیریت مصرف آب و انرژی می‌باشد، باید صادقانه عرض کنم، اشتغال‌زایی حاصل‌شده در این دو حوزه به دلیل حمایت‌های ضعیف دولت و عدم استقبال مردم، زیاد نبوده، اما به‌واسطه اهمیت بالای این دو مقوله در سیاست‌های کلان کشور، پتانسیل اشتغال‌زایی آن‌ها بسیار بالا می‌باشد لذا امید می‌رود در آینده با حمایت‌های بیشتر دولت محترم اشتغال‌زایی بیشتری در این حوزه‌ها ایجاد شود.

وی تاکنون بالغ‌بر ۱۲۰ مقاله علمی در ژورنال‌های معتبر بین‌المللی و کنفرانس‌های ملی و بین‌المللی و همکاری بیش از ۴۰ پروژه تحقیقاتی دانشگاهی و صنعتی کاربردی را در کارنامه خود داشته است.

انتهای پیام/ح

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.