سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معماری روستا‌های استان سمنان برای جذب گردشگر با مصالح محلی بوم‌آورد شود

مدیرکل میراث فرهنگی استان سمنان گفت: معماری روستا‌ها باید همگام با الگو‌های معماری همان روستا و با استفاده از مصالح محلی به منظور جذب گردشگران بوم‌آورد شود.

به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، حمیدرضا دوست محمدی مدیرکل میراث فرهنگی استان سمنان بیان کرد: روستا‌ها در توسعه روستایی به سمت شهر شدن نروند.

فم تور تخصصی توسعه گردشگری روستایی استان سمنان با حضور مسئولان کشوری و استانی، بخشداران، دهیاران، روسای شورای اسلامی روستا‌های هدف گردشگری استان سمنان امروز و در روستا‌های گیور، دزیان و قلعه بالا در حال برگزاری است.

استان سمنان ۴۰ روستای هدف گردشگری دارد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان سمنان هدف از برگزاری این فم تور را معرفی روستا‌های موفق در زمینه رشد گردشگری و رشد گردشگری روستایی عنوان کرد و گفت: در استان سمنان برخی روستا‌ها در حوزه گردشگری پیشگام هستند و در روستای قلعه بالا اتفاقات خوبی در حوزه گردشگری روی داده است.

وی افزود: مسئولان محلی در برخی روستا‌های استان سمنان توسعه گردشگری را در این روستا‌ها شتاب دادند و سایر دهیاران و بخشداران می‌توانند از این تجربه موفق، الگو برداری کنند.

وی با تاکید بر اینکه تمام روستا‌های استان می‌توانند گردشگرپذیر باشند، گفت: فرهنگ اجتماعی، محصولات محلی و صنایع دستی، نحوه پذیرش گردشگر و آرامش روستا می‌تواند زمینه ساز جذب گردشگر باشد و توسعه اقتصادی پایدار را رقم بزند.

دوست محمدی تاکید کرد: صنعت گردشگری نقش مهمی در زنده نگهداشتن روستا‌ها دارد.

گردشگری یکی از سه بخش محور برای رشد ۸.۶ درصدی اقتصاد استان سمنان در چشم انداز ۱۴۰۱ هدفگذاری شده است و به همین منظور به دستور سیدمحمدرضا هاشمی استاندار سمنان هر بخشداری موظف به راه اندازی ۱۰ اقامتگاه بومگردی جدید تا پایان سال شده است.

انتهای پیام/ح

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.