سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تشدید پایش‌های بهداشتی در مرز دوغارون برای جلوگیری از ورود سویه امیکرون

مدیر شبکه بهداشت و درمان تایباد گفت: برای جلوگیری از ورود سویه امیکرون کرونا به کشور پایش و مراقبت‌های بهداشتی در مرز دوغارون تشدید شده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، حیدر احسانی مدیر شبکه بهداشت و درمان تایباد گفت: پایش‌های بهداشتی و مراقبت‌های مرزی در گذرگاه بین المللی دوغارون تشدید شده است تا از ورود سویه جدید کرونا به نام امیکرون به کشور جلوگیری شود.

وی گفت: مراقبت‌های بهداشتی در مرز دوغارون در سه مرحله انجام می‌شود که تا کنون مورد مبتلا به سویه امیکرون مشاده نشده است.


بیشتر بخوانید


مدیر شبکه بهداشت و درمان تایباد گفت: مسافران ورودی در معبر زمینی دوغارون باید گواهی آزمایش منفی کرونا از مراکز مورد تایید وزارت بهداشت ایران داشته باشند و از کسانی که گواهی مربوط را ندارند، مورد آزمایش سریع کرونا قرار می‌گیرند.

احسانی گفت: اگر آزمایش کرونای مسافران ورودی مثبت شود اجازه ورود به کشور را تا ۱۴ روز نخواهند داشت و پس از این مدت در صورت ورود، باید آزمایش آن‌ها منفی باشد.

او گفت: طی اجرای طرح مراقبت‌های بهداشتی مسافران ورودی به کشور، تا کنون در مجموع از ۷۷ هزار و ۶۱۰ نفر آزمایش کرونا گرفته شده است که از این تعداد آزمایش ۵۳۶ نفر مثبت بوده است.

مدیر شبکه بهداشت و درمان تایباد گفت: کارکنان شبکه بداشت و درمان، کانون بسیج جامعه پزشکی و هلال احمر نیز در طرح مراقبت‌های بهداشتی در مرز دوغارون باهمدیگر همکاری می‌کنند و از مسافران علاوه بر آزمایش سریع کرونا، آزمایش بیماری‌های واگیردار از جمله سل گرفته می‌شود.

انتهای پیام// ا. چ

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.