سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رتبه دوم اصفهان در کسب و کارهای مجازی

معاون بازرگانی اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان گفت:استان اصفهان رتبه دوم حوزه کسب و کارهای مجازی را به خود اختصاص داده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، اسماعیل نادری معاون بازرگانی اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان امروز در نشست خبری دومین نمایشگاه مدیریت کسب و کار، گفت: زمانی که صحبت از مقوله کسب و کار می‌شود، حوزه‌های مختلف تولید، صنعت، شرکت‌های دانش بنیان و ... را در بر می‌گیرد، البته کسب و کار‌های مجازی را نیز می‌توان با همان دید در نظر گرفت.

وی با اشاره فعالیت ۸۷۰۰ واحد صنعتی و ۱۸۵ هزار واحد صنفی فعال در استان اصفهان، گفت: استان اصفهان رتبه دوم حوزه کسب و کار‌های مجازی را به خود اختصاص داده، البته امروز واحد‌های مجازی فعال در استان نیازمند حمایت هستند.

معاون بازرگانی اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان با بیان اینکه ۱۲۰۰ واحد در استان اصفهان صادرات انجام می‌دهند، گفت: با وجودی که اصفهان، استانی مرزی نیست در رتبه پنجم و یا ششم صادرات کشور قرار دارد.

وی با بیان اینکه در استان اصفهان قابلیت فعالیت یک کسب و کار برتر ایجاد شده است، گفت: البته برخی کسب و کار‌های استان همچون صنایع چالش‌هایی دارند و موجب آلودگی می‌شوند، اگرچه طبق آمار بیشترین عامل آلودگی اصفهان خودرو‌ها هستند، بنابراین راهکار توسعه کسب و کارها، شکل گیری صنایع سبز و دانش بنیان و همچنین ایجاد فروشگاه‌های مجازی است که امیدواریم با برنامه ریزی بخش خصوصی فعالیت آن‌ها رونق بگیرد.

نادری گفت: خوشبختانه امروز در بحث تسهیل صدور مجوز‌ها به صورت مجازی در حوزه اصناف شاهد اتفاقات خوبی هستیم.

برگزار کننده دومین نمایشگاه مدیریت کسب و کار اصفهان نیز در این نشست با بیان اینکه این نمایشگاه امسال اول تا چهارم دی ماه برگزار می‌شود، گفت: این نمایشگاه با حضور مجموعه‌های در حوزه چاپ و تبلیغات، رسانه برندینگ، آموزش و مشاوره کسب و کار به عنوان اصلی‌ترین بخش‌های نمایشگاه حضور خواهند داشت.

علی میرجمالی گفت: این نمایشگاه با هدف و رسالت کمک به مدیران کسب و کار و بهبود فضای کسب و کار برگزار می‌شود.

وی گفت: نمایشگاه‌های تخصصی، معمولا محصول محور هستند و مدیران را درگیر می‌کنند، اما این نمایشگاه مدیران صنعت، صنفی، بازرگانی و شرکت‌های دانش بنیان را درگیر می‌کند.

وی با بیان اینکه حوزه کسب وکار گسترده وسیعی دارد و دستگاه‌های بسیاری را در این نمایشگاه درگیر کرده ایم، گفت: سازمان صمت، اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی، اداره کل ارشاد، اداره کل فنی و حرفه ای، اتاق اصناف، اتاق تعاون، شرکت شهرک‌های صنعتی استان، خانه صنعت، معدن و تجارت، اتاق بازرگانی، مرکز آموزش بازرگانی، اتحادیه‌های صنفی مختلف و ... را در این نمایشگاه درگیر کرده ایم.

مجری برگزاری دومین نمایشگاه مدیریت کسب و کار اصفهان، گفت: تاکنون ۶۲ برند در حوزه چاپ و بسته بندی، تبلیغات، آموزش و مشاوره کسب و کار حضور دارند، همچنین در این نمایشگاه به جز غرفه‌های موجود، ایستگاه آموزش، ایستگاه مشاوره در حوزه‌های مختلف، ایستگاه کتاب در حوزه کسب و کار برپا می‌شود و همچنین خبرنامه الکترونیک تمام اخبار نمایشگاه را اطلاع رسانی می‌کند و ویژه نامه نمایشگاه به صورت چاپی هم روز نخست این نمایشگاه توزیع می‌شود.

وی گفت: یکی از مشکلات کسب و کار نداشتن مشاوران تخصصی در حوزه‌های مختلف است، بنابراین در این نمایشگاه در نظر داریم مشاوران متخصص حوزه‌های مختلف کسب و کار و تبلیغات و ... حضور داشته باشند، چراکه داشتن مشاوران متخصص به شدت در رونق فضای کسب و کار نقش دارد.

میرجمالی با بیان اینکه یکی از بخش‌هایی که مقفول مانده در مدیریت کسب و کار، حوزه رسانه است، گفت: مدیران کسب و کار‌ها باید با رسانه‌ها در ارتباط باشند، بنابراین در این نمایشگاه پاویون تخصصی رسانه دایر می‌شود.

انتهای پیام

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.