سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اخبار نیروی انتظامی قزوین ؛

"پانزی" ترفندی برای کلاهبرداری میلیاردی/دستگیری قاچاقچیان دام زنده

مهم‌ترین حوادث قزوین امروز چهارشنبه بیست و چهارم آذر ۱۴۰۰ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین، سردار علی ابراهیمی فرمانده انتظامی استان گفت: در پی شکایت تعدادی از شهروندان به پلیس آگاهی استان مبنی بر اینکه خانمی با وعده پرداخت سود کلان به شیوه "پانزی" از آنان کلاهبرداری کرده است پیگیری موضوع در دستور کار ماموران اداره جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی استان قرار گرفت.

وی افزود: در بررسی‌های اولیه مشخص شد متهم در مدت پنج سال و با جلب اعتماد مال باختگان و پرداخت سود بالا به آنها، مبلغ کلانی را از دوستان و اهالی محل گرفته و پس از پرداخت چندین ماه سود نامتعارف دیگر قادر به پرداخت سود و اصل پول شکات نبوده و متواری شده است.

فرمانده انتظامی استان با بیان اینکه متهم تاکنون از ۴۰۰ نفر بالغ بر ۱۰۰ میلیارد ریال به این روش کلاهبرداری کرده، اظهار داشت: با تلاش شبانه روزی و رصد هوشمندانه ماموران پلیس آگاهی، متهمه در یکی از شهر‌های اقماری قزوین شناسایی و دستگیر شد.

این مقام ارشد انتظامی با اشاره به اعتراف صریح متهمه به کلاهبرداری‌ها گفت: در این روش وی مبالغی از افراد گرفته و ماهانه از طریق جابه جایی پول مردم، به شکات سود پرداخت می‌کرد و با باقیمانده سرمایه آنان برای خود ملک و زمین خریده است.

سردار ابراهیمی در خاتمه با هشدار به شهروندان درخصوص کلاهبرداری پانزی، گفت: پانزی ترفند جدیدی است که در آن کلاهبردار یا همان طراح به افراد ناآگاه وعده می‌دهد که اگر پول‌های خود را در اختیار او قرار دهند، با آن پول‌ها کار خواهد کرد و سود‌های نجومی و تضمینی به سرمایه گذاران خواهد داد و برای اعتماد سرمایه گذاران، در ابتدا از پول افراد جدید، سود افراد قدیمی پرداخت می‌شود تا سرمایه گذاران بیشتری جذب شود و در ادامه کلاهبردار به دلیل عدم وجود سرمایه گذار جدید پول‌ها را برداشته و متواری می‌شود.

دستگیری قاچاقچیان دام زنده در آوج

جانشین فرمانده انتظامی شهرستان آوج گفت: در پی کسب خبری مبنی بر فعالیت ۲ قاچاقچی دام زنده با استفاده از خودروی وانت نیسان دراین شهرستان، بررسی موضوع در دستور کار ماموران یگان امداد این شهرستان قرار گرفت.

سرهنگ علی زرینی افزود: ماموران پس از اخذ دقیق مشخصات متهمان و خودرو آن ها، با گشت زنی هدفمند در سطح حوزه به محض مشاهده، آن‌ها را متوقف و برای بررسی بیشتر به مقرر انتظامی منتقل کردند.

جانشین فرمانده انتظامی شهرستان آوج ادامه داد: متهمان به قاچاق ۲۰ راس گوسفند زنده اعتراف کردند.

سرهنگ زرینی با اشاره به اینکه ارزش ریالی اموال کشف شده برابر نظر کارشناسان مربوطه بالغ بر ۸۰۰ میلیون ریال برآورد شده است خاطر نشان کرد: هر ۲ متهم با تشکیل پرونده مقدماتی به مراجع قضایی معرفی شدند.

کشف کالای قاچاق در شهرستان البرز

فرمانده انتظامی شهرستان البرز گفت: ماموران پلیس آگاهی شهرستان البرز با اقدامات اطلاعاتی، ۲ واحد صنفی متخلف در روستا‌های همجوار را که در زمینه فروش سیگار و اقلام قاچاق فعالیت داشتند، شناسایی کردند.

سرهنگ بهرام منصوری افزود: ماموران پس از اخذ دستور قضایی به محل اعزام و در بازرسی از آن‌ها ۹ هزار و ۸۴ نخ سیگار قاچاق، ۱۶۸ حب قرص غیرمجاز، ۳۳ قبضه سلاح سرد و تعدادی آلات و ادوات توزین و مصرف مواد مخدرکشف و هر ۲ واحد صنفی را پلمب کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان البرز با اشاره به اینکه ارزش ریالی اقلام کشف شده برابر نظر کارشناسان مربوطه، بالغ بر یک میلیارد ریال برآورده شده است، خاطر نشان کرد: در این خصوص ۲ متهم دستگیر و با تشکیل پرونده مقدماتی به مراجع قضایی معرفی شدند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.