سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بخشی از آنچه در مجلس ۲۴ آذر ۱۴۰۰ گذشت؛

رتبه بندی به شرط «کلاس رفتن»/ استاندار فارس می‌خواهد به دریا برسد!

رتبه بندی معلمان امروز در مجلس جمع بندی شد تا به شورای نگهبان برود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، جلسه علنی امروز مجلسی‌ها سه دقیقه پس از ساعت ۸ صبح به ریاست قالیباف آغاز شد و تنها با جمع بندی لایحه نظام رتبه بندی معلمان به پایان رسید تا شاید، پس از سال‌ها چشم معلمان به رتبه بندی روشن شود.

رتبه بندی به شرط «کلاس رفتن»

همزمان با آغاز دستور کار و بررسی چهارمین ماده لایحه، برخی نمایندگان تلاش کردند کسانی که حکم معلمی را داشته‌اند اما در جایگاه‌های دیگری فعالیت می‌کنند هم در نظام رتبه‌بندی قرار بگیرند اما، قالیباف در پاسخ به آنها نظر دیگری داشت. جبار کوچکی‌نژاد که دوره گذشته مجلس عضو کمیسیون آموزش بود چراغ اول را در خبرهای امروز پارلمان روشن کرد و گفت که «اگر یک معلم در دفتر نماینده‌ای مأمور می‌شود، نمی‌تواند در رتبه‌بندی قرار گیرد، در حالیکه کار معلمی انجام داده یا اگر یک سال مأمور، فرماندار، بخشدار و ... شود، مستثنی خواهد شد؛ اما حسابدار یک مدرسه اگر معلم است، می‌تواند در رتبه‌بندی قرار بگیرد.»

اما قالیباف تذکر کوچکی‌نژاد را وارد ندانست و تأکید داشت بند دوم لایحه، معلمانی را رتبه بندی می‌کند که «سر کلاس می‌روند». رئیس مجلس گفت که یک مدیر هم باید سر کلاس برود و ۲۴ ساعت موظفی‌اش را در هفته داشته باشد.

محمدرضا صباغیان نماینده بافق و مهریز هم پیشنهاد داد تا بلکه نیروهای خدماتی آموزش و پرورش هم سهمی در ارتقاء ارتبه داشته باشند اما، قالیباف گفته او را هم به همان دلایلی که برای کوچکی‌نژاد توضیح داده بود، نپذیرفت.

محمدرضا پورابراهیمی نماینده کرمان تذکر داد که برخی از افراد در نظام اجرایی آموزش و پرورش به دلیل مسئولیت‌های دیگرشان در این وزارتخانه به جای ۲۴ ساعت، فرصت ۱۲ ساعت تدریس را دارند. او یادآوری کرد که باید مشخص شود ۱۲ ساعت تدریس مبنای رتبه بندی کامل قرار می‌گیرد یا تأکید بر مبنا قرار گرفتن ۲۴ ساعت کار تدریس است؛ در دانشگاه بخشی از این زمان به عنوان حق مسئولیت جایگزین می‌شود و رتبه بندی می‌تواند کامل یا نسبی اعمال شود.

پس از کش و قوس‌های ماده چهارم، نمایندگان مجلس علاوه بر تعیین شاخص‌ها و امتیازهای فرآیند رتبه بندی معلمان، مقرر کردند که دوره‌های ضمن خدمت تربیت دبیر، سنوات تحصیلی، مدیریتی و دانشگاه های تربیت دبیر و معلم نیز جزء این شاخص‌ها باشد. 

یک نماینده مجلس: محاسبه‌گر بودجه رتبه بندی واقعاً تیزهوش است!

در میانه بررسی ماده ۵ لایحه نظام رتبه بندی معلمان، صدای اعتراض یکی از نمایندگان در مقابل جایگاه هیئت رئیسه توجه‌ها را به خودش جلب کرد. سید محمد مولوی عضو کمیسیون آموزش به شیوه محاسبه بودجه برای این لایحه اعتراض کرد و گفت که ۱۰ سال است به دلیل محاسبات غلط، رتبه بندی معلمان به بایگانی سپرده می‌شود.

اعتراض این نماینده مجلس به بودجه ۲۵ هزار میلیارد تومانی در سال ۱۴۰۱ بود که آن را کافی نمی‌دانست و با طعنه گفت که محاسبه‌گر این بودجه واقعاً تیزهوش است! او به اینکه در بودجه سال ۱۴۰۰ به جای ۲۵ هزار میلیارد تومان، حدود ۱۲ هزار میلیارد تومان برای رتبه بندی در نظر گرفته شده بود، انتقاد کرد. مولوی پیشنهاد داشت تا معلمان مناطق محروم، مرزی و عشایری و مدارس استثنایی و ابتدایی به جای هر پنج سال، چهارساله ارتقاء شغلی پیدا کنند. البته قالیباف هم پاسخ داد چون احکام رتبه بندی امسال از تاریخ ۳۱ شهریور باید اجرا می‌شده،  به جای ۲۵ هزار میلیارد، ۱۲ و نیم هزار میلیارد تومان بار مالی پیش‌بینی کرده‌اند.

با تصویب پنجمین ماده دوره خدمت در هر رتبه برای معلمان شاغل دوره ابتدایی، مدارس استثنایی و مناطق محروم، مرزی و عشایری، به ازای هر سال خدمت، ۳ ماه از سقف رتبه کاهش دارد.به علاوه، مصوب شد تا دوره خدمت در هر رتبه برای نخبگان مربوط به آیین نامه احراز استعداد‌های برتر و نخبگی صرفاً برای یکبار، حداقل سه سال باشد و با شرایطی، حداقل سابقه خدمت معلمی برای کسب رتبه‌های دانشیار معلم و استاد معلم به ترتیب ۱۵ و ۲۱ سال می‌شود.

مجلسی‌ها محدودیت رتبه بندی معلمان هر استان را حذف کردند

نماینده‌ها با ورود به ماده بعدی، میزان افزایش حقوق معلمان را براساس لایحه نظام رتبه بندی فرهنگیان مشخص کردند. آموزشیارها بر اساس این لایحه ۱۰ درصد به مجموع حقوق، مزایا و فوق العاده‌های مستمر و ارقام مندرج در احکام کارگزینی معلمان افزوده می‌شود. این افزایش برای مربی معلم‌ها ۱۵ درصد، استادیار معلم‌ها ۱۲ درصد، دانشیار معلم‌ها ۱۰ درصد و استاد معلم‌ها ۵ درصد علاوه بر افزایش رتبه‌های قبلی خواهد بود. 

در ادامه این ماده گفته شده اگر حقوق و فوق العاده‌های هریک از معلمان از ۸۰ درصد مجموع حقوق و فوق العاده‌های هیئت علمی مربی پایه یک دانشگاه تهران کمتر باشد، مابه التفاوتش تا سقف مذکور با عنوان «تفاوت تطبیق» در احکام کارگزینیشان درج خواهد شد.

اما پس از این موافقت‌ها، مجلسی‌ها با یک ماده مخالفت کردند تا حذف شود. ماده هفتم لایحه نظام رتبه بندی که برای رتبه‌های مشخص شده معلمان در قانون محدودیت تعیین کرده بود، حذف شد تا لایحه با هفت ماده به شورای نگهبان برود. در آن ماده حذف شده، برای هر استان تعیین کرده بود هر استان «حداقل» ۳۰ درصد آموزشیار معلم، ۳۰ درصد مربی معلم و «حداکثر» ۲۰ درصد استادیارمعلم، ۱۰ درصد دانشیارمعلم و ۱۰ استادمعلم داشته باشند که نمایندگان را برای موافقت با آن قانع نکرد.

آیین نامه اجرایی لایحه نظام رتبه بندی معلمان پس تأیید و ابلاغ قانون نظام رتبه بندی معلمان باید حداکثر تا یک ماه مصوب شود.

۵ لایحه  به دولت «برگشت خورد»

دولت امروز ۵ لایحه را از مجلس یازدهم پس گرفت تا آنها را دوباره بررسی کند. «حمایت از مالکیت فکری، الحاق یک تبصره به ماده ۵ قانون سنجش و پذیرش دانشجو در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور، الحاق یک تبصره به ماده ۵ قانون اجرای سیاست‌های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی، استفساریه ماده ۱۰۶ قانون کار و الحاق دولت جمهوری اسلامی ایران به کنوانسیون بین المللی حمایت از ارقام جدید گیاهی مورخ ۲ دسامبر ۱۹۶۱ برابر آذرماه ۱۳۴۰ با اصلاحات بعدی و عضویت در اتحادیه آن» لوایحی بود که هیئت رئیسه برایشان «اعلام استرداد» کرد.

نمایندگان حقوق ۸۰ میلیون تومانی می‌گیرند؟

علی نیکزاد نایب رئیس اول مجلس در پاسخ به تذکر یکی از نماینده‌ها، پرداخت حقوق ۸۰ میلیون تومانی به نمایندگان را تکذیب کرد و گفت که این پرداختی زیر ۲۰ میلیون تومان است. محمدحسن آصفری نماینده نایب رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها تأکید داشت با پرداخت حقوق‌های نجومی در لایحه بودجه ۱۴۰۱ باید مقابله شود و گفت که «فیش‌هایی از خود مجلس منتشر شده و آقای نیکزاد فیش ۸۰ میلیون تومانی که گفته می‌شود برای یکی از کارکنان مجلس است، صحت دارد یا خیر؟ اگر صحت دارد باید با آن برخورد شود، در غیر این صورت مجلس موضع رسمی خود را اعلام کند.»

او اضافه کرد که حقوق ۴ میلیون تومانی کارگران قابل پذیرش نیست. مردم ناکارآمدی مدیران را و اینکه خود زندگی اشرافی دارند، تحمل نخواهند کرد. هر چند زندگی و امکانات آقای رئیسی مشخص است، اما باید توجه کند مدیرانش چه میزان درآمد دارند.

آصفری گفت گزارشی از پاداش‌های برخی هیئت مدیره‌های بانک‌ها رسیده که برای خودشان در سال ۹۸ پاداش‌های ۱۲۰ تا ۱۸۰ میلیون تومانی در نظر گرفته اند! ضمناً موضوع بانک مسکن در کانال آمده و این بانک باید به صراحت اعلام کند آیا افرادی در هیئت مدیره‌اش حضور دارند که پاداش‌های ۱۲۰ و ۱۸۰ میلیونی دریافت کرده باشند؟

تذکر به زاکانی

نشست علنی امروز یک تذکر به شهردار تهران داشت. علی خضریان نماینده تهران از بوی نامطبوع در شهرهای کهریزک و باقرشهر به دلیل انباشت زباله‌های کلانشهر تهران گلایه کرد و گفت که مردم این مناطق «به دلیل مسیر ناایمن تریلی‌های حمل زباله جانشان را از دست می‌دهند اما از درآمدهای این مجتمع و مسئولیت‌های اجتماعی آنها بی‌بهره هستند.» او به زاکانی تذکر داد که نگاه سرمایه‌سالار گذشتگان در شهرداری را کنار بگذارد.

نماینده بندرعباس: استاندار فارس می‌خواهد به دریا برسد!

نماینده بندرعباس، قشم، ابوموسی، حاجی آباد و خمیر هم در فرصت تذکرش به وزیر کشور گفت که استاندار فارس سودای اتصال به دریا را دارد و می‌خواهد چند روستا از استان هرمزگان را به استانش بیاورد!

احمد مرادی تأکید کرد که هر سرمایه گذاری که قصد سرمایه گذاری در سواحل و جزایر را دارد، می تواند در این مناطق ورود کند، اما کسی دیگر نباید موضوع انتزاع را مطرح کند.

نمایندگان مجلس از امروز فرصت  سرکشی به حوزه‌های انتخابیه‌شان را دارند تا پس از یک هفته، پنجم دی ماه نخستین نشست علنی آنها در زمستان باشد.

ابراهیم اسدی بیدمشکی

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳۰
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۸:۲۰ ۱۵ اسفند ۱۴۰۰
معلم ها هیچ کاری نمیکنن لطفا جمعشون کنید برن دنباله کار دیگه ،این اموزش ها هم که میبینیید پدرومادرها به بچه ها یاد میدهند ،نه معلم به دروغ میگه انلاین مادرس میدهیم همان تکالیف رو فقط اگر تیک بزنند اونم هفته ای ،لطفا شغل معلمی را حقوق ندهید هیچکی راضی نیست پول بدهید
ناشناس
۱۱:۵۶ ۲۵ آذر ۱۴۰۰
قالیباف انگار حالش خوب نیست
ناشناس
۱۱:۱۶ ۲۵ آذر ۱۴۰۰
والله عدالت نیست نماینده دنا پلاسی 80 میلیون
معلمی که همیشه در تعطیلات است
حداقل هشت میلیون و صد هزار و کارمند پست با بیست چندسال خدمت و تحصیلات تکمیلی زیر هفت میلیون

بعد کارمند پست پذیرفته شده آزمون استخدامی و اکثر معلمین سهمیه ای و بدون آزمون استخدامی جذب شده باشند

چرا نباید در جامعه ما عدالت حرف اول و آخر را بزند؟؟؟؟؟!!!!!!
مگر کشور ما اسلامی نیست و بایست عدالت محور باشد؟؟؟؟!!!

چرا نظام هماهنگ ساعتکاری موظف و نظام هماهنگ پرداخت اجرایی نمی شود ؟؟؟!!!!
چرا عدالت فرموش شده مجلس ،دولت و قوه قضاییه است ؟؟؟!!!
ناشناس
۰۸:۵۵ ۲۵ آذر ۱۴۰۰
مدیران شرکت های دولتی ضرر ده بودن ۳۵درصددامسال افزایش بودجه
واقعا جای تامل دارد
ناشناس
۰۸:۰۵ ۲۵ آذر ۱۴۰۰
این معلمهای چی میخوان در12ماه سال 4 ماه راتعطیل هستن شب کاری ندارن به هربهانه ای تعطیل میکنن
ناشناس
۰۷:۴۳ ۲۵ آذر ۱۴۰۰
نماینده محترم بندرعباس همچین گفتن که استان فارس می خواهد چند تا روستا را ضمینه خاک استان فارس بکند انگار این روستاها قرار بوده ضمینه خاک یک کشور دیگر شود. حقیقتش بخواهید خود استان فارس و خود استان هرمزگان زیادی بزرگ هستند و باید به چندین استان تقسیم شوند هر چه استان کوچکتر و کم جمعیت تر بهتر است و مسولان بهتر می توانند رسیدگی کنند
ناشناس
۰۷:۱۷ ۲۵ آذر ۱۴۰۰
این سیستم آموزشی در کشور آنقدر ضعیف است چه به لحاظ علمی و چه تربیتی که اگر بررسی شود میبینید بلکه حقوق معلمان خوب است ۹ماه کار میکنند و ۱۲ ماه حقوق میگیرند بیشتر از این طلب دارند
والان تو سیستم مجازی ۲ ساعت میایند و طوری درس میدن انگار دانش آموز چند ساله اون درسو خونده و هیچ وقتی واسه تفهیم اون نمیکذارند
ناشناس
۰۶:۰۷ ۲۵ آذر ۱۴۰۰
اکثرا هم با پارتی بازی رفتن سرکار
اکثر کارمندای دولت اینطورین
قشر همیشه معترض و
فقط کارگر تو ایران در رفاه کامله
ناشناس
۰۶:۰۶ ۲۵ آذر ۱۴۰۰
کارمند دانشگاه آزاد با مدرک کارشناسی ارشد و سابقه بالای ۲۰ سال دارد هفت میلیون می گیرد حقوق کارمندان دانشگاه آزاد از همه ادارات کمتر است یک فکری برای این قشر ضعیف هم بکنید
ناشناس
۰۰:۱۶ ۲۵ آذر ۱۴۰۰
و اصلا هم اهمیتی نداره که یک مدیر مدرسه با سی و چهار سال خدمت و مدرک فوق لیسانس ده میلیون بگیره و یک معلم ده پانزده سال سابقه چهارده میلیون!
اینکه یک مدیر با تلاش و درایت و آگاهی بتونه مدرسه‌اش رو مدیریت کنه و سطح کار معلمین خودش رو ارتقاء بده هیچ اهمیتی نداره! اینکه در تابستان هم سرکار بره و هزار مسئله‌ی ریز و درشت مدرسه رو رتق و فتق کنه هیچ اهمیتی نداره!
خدا ازتون نگذره که ما هم سالهاست منتظر گشایشی در دریافت حقوق هستیم تا نخواهیم یک کفش دویست‌هزارتومنی رو قسطی بخریم و بتونیم ماشین مدل ۸۲ خودمون رو بدیم صافکاری که با خجالت و شرمندگی تو شهر کوچیک نچرخیم! خدا ازتون نگذره! خدا امیدتون رو ناامید کنه!
بهنام
۲۳:۳۳ ۲۴ آذر ۱۴۰۰
نمایندگان محترم تا دوروز کارمیکنند چند روز به خودشان استراحت میدهند در خبر بالا امده جلسه بعدی ۵دیماه پس هفته بعد مجلس تعطیل است
سرهنگ
۲۳:۰۰ ۲۴ آذر ۱۴۰۰
طرح اتصال استان فارس بدریا در اواخر دولت دوم آقای محمود احمدی نژاد تصویبت شده است ولی متاسیفانه مانند خیلی از قانونهایی که مجلس تصویب میکند و پس از آن به بایگانی میرود این طرح هم به بایگانی رفته است امیدواریم که استاندار محترم استان فارس برای اجرای این طرح اقدام قاطع و پیگیریهای مداوم بعمل آورد انشااله
هیچکس
۰۷:۵۲ ۲۵ آذر ۱۴۰۰
اصلامردم استان هرمزگان همچنین قانونی روقبول ندارند
ناشناس
۰۹:۰۸ ۲۵ آذر ۱۴۰۰
با سلام مگه از جیب خلیفه هست که الحاق بشه . هر کسی می خواد سرمایه گذاری کنه بفرمایند. مگه هرمزگان یه کشور دیگه هست که میخواید چند تا روستا ازش بگیرید . اگر میخوایید کاری برای مردم کنید بدون الحاق انجام بدین پس مشخص هست دنبال منافع شخصی استان فارس هستین نه به فکر کشور ایران
ناشناس
۲۲:۲۸ ۲۴ آذر ۱۴۰۰
این رتبه بندی به فقط کلاه گشادی بود که بعد از ۱۰ سال سر معلم ها اومد.همین الان معلم با ۲۵ تا ۳۰ سال سابقه دریافتی حدود ۶ میلیون تومن در ماه داره.الان هم با این رتبه بندی هیچ چیز شامل معلمین نمیشه.چون هیچ معلمی نمیتونه موارد ذکر شده را دارا باشه.مثل این میمونه که به یه ورزشکاری که وزنه ۹۰ کیلو میزنه بگن اگه ۳۰۰ کیلو بزنی بهت مدال طلا میدیم..... بر سر مسئولینی که این چنین به آموزش و پرورش نگاه میکنند.و نیروی محرکه جامعه را به دست کسانی میسپارند که در فقر مطلق قرارشون دادند.باید گریست.
ناشناس
۱۳:۰۰ ۲۵ آذر ۱۴۰۰
باجگیری یک سری افراد تمامی ندارد
بله عدالت نیست و حقوق نجومی و غارت نجومی بیت المال هست متاسفانه چندین دستگاه به ناحق حقوقشان از بیت المال نجومی است
جای تاسف فراوان دارد

و فقط عدالت در پرداخت و همسان سازی و کاهش اختلاف سقف و کف پرداختی به حداکثر سه برابر
ناشناس
۲۲:۱۶ ۲۴ آذر ۱۴۰۰
چرا کارمندان حداقل بگیر مد نظر مجلس نیستند
آیا مجلس دوست دارد آنها هم بیاند جلو مجلس و آنجا حقوق نادیده گرفته شده یشان مطالبه کنند ؟؟؟!!!

چرا مجلس قانونی که عدالت محور و تبعیض ستیز باشد را تصویب و اجرای نمی کند ؟؟؟؟!!!!

تاکی باید اکثریتی دیده نشوند و ذی نفواذن فقط مورد عنایت باشند ؟؟؟؟؟!!!!!
ناشناس
۲۱:۳۰ ۲۴ آذر ۱۴۰۰
با تشکر از اهالی بهارستان برای تصویب رتبه بندی معلمین این سر زمین.حال از شما آقایان بهارستان نشین و نمایندگان ملت ایران یک سوال دارم حقوق بازنشستگان نیروهای مسلح بعد از سی سال خدمت با داشتن زن فرزند دانشجو محصل چرا باید حقوق کمتر از ده ملیون بگیرند حتی زیر نه ملیون تومن یعنی اندازه حد اقل بگیر طرح جدید شما برای یک مربی معلم که کمترین حقوق ان هشت ملیون میباشد ،آیا این نظام هماهنگ حقوق شما در مملکت اسلامی و مجلس انقلابی است ؟!!!!
ناشناس
۲۱:۲۸ ۲۴ آذر ۱۴۰۰
لطفا حقوق ما مادرا هم این وسط ضایع نشه والا الان ما داریم به بچه ها درس میدیم الان معلما به چه صورت اعتصاب کردن یعنی الان دیگه خونه خودشون نمیرن درس بدن یا اینترنت گوشی قطع می کنند
عدالت در پرداخت حقوق و مزایا
۲۱:۲۸ ۲۴ آذر ۱۴۰۰
آقای رئیسی ، باتوجه به افزایش حقوق معلمان در محدوده
حداقل از 8 تا بیش از 16 میلیون و با عنایت به اینکه بیش از 3 ماه از سال رو معلمان در تعطیلات بسر می برند پس برای اجرای عدالت ، حقوق کارمندان نیز باید بین 12 تا 20 میلیون تومان قرارداده شود.
ناشناس
۰۷:۱۷ ۲۶ آذر ۱۴۰۰
بله درود بر شما
کاملا گل گفتی و حق مطلب را ادا کردی

عدالت ،عدالت و عدالت
گم شده این روزهای دولت ، مجلس ،قوه قضاییه و نظام اداری کشور
و این عادلانه ترست چرا که باید به افرادی که بیشتر زحمت می کشند و بیشترین وقت را در اداره هستند و کار می کنند باید بیشترین دریافتی را داشته باشند و زحمتشون جبران بشه یعنی انطباق داده ها بر ستاده ها و اجرای عدالت

البته اختلاف حقوق کف و سقف نظام ادارای کشور حداکثر از سه برابر بیشتر نباید تجاوز کند

که متاسفانه این روز ها از پنجاه شصت برابر هم بیشتره حقوق بیش از ۳۶۲ میلیون و حقوق ۳.۵ میلیون
این اختلاف اختلافی وحشتانک بوده و رحمانی نبوده بلکه کار شیاطین انسان نماست
کامیار
۲۱:۲۸ ۲۴ آذر ۱۴۰۰
چه خوب
عمار
۱۹:۲۷ ۲۴ آذر ۱۴۰۰
بنام خداوند جان و خرد :
رتبه بندی به شرط «کلاس رفتن»!!! .
فضای مجازی آموزشی برای معلمان همان کلاس درس محسوب می شود و دارن در ساعت قانونی کلاسهای مجازی مجدانه درسشان را می دهند و از دانش آموزان هم تک به تک پرسش و پاسخ و امتحانات مختلف می گیرند مگر الان معلمان با حضور مستمر مجدانه شان در فضای مجازی آموزشی دانش آموزان کلاس درسیشان محسوب نمی شود ؟!!! سبک و روش و سیستم آموزشی و پرورشی و دیگر امورات زندگی در زمانهای بحرانهای مختلف خطرناک عوض می شود تا رفع کل خطرات مرگبار و کلاسهای آموزشی در فضای مجازی هم همان حضور معلمان در سر کلاسهایشان محسوب می شود و هم معلمان و هم دانش آموزان و اولیای دانش آموزان همگیشان در کلاسهای فضاهای مجازی به همان اندازه کلاسهای حضوری دارن بسیار زحمت می کشند و تلاش می کنند اجر معلمان و دانش آموزان را در کلاسهای درس فضای مجازی خواهشا ضایع نکنید که حق الناس دارد . والسلام و صلوات التماس دعا و التماس تفکر خردمندانه .
ناشناس
۲۱:۲۷ ۲۴ آذر ۱۴۰۰
سلام، منظور از کلاس رفتن اینه که معلم باشند. والسلام
ناشناس
۲۲:۲۶ ۲۴ آذر ۱۴۰۰
منظور معلم باشد. چون افرادی که در آموزش و پرورش معلم نیستند را شامل نمی شود
مم
۲۲:۵۷ ۲۴ آذر ۱۴۰۰
مجدانه؟؟؟
واقعا خسته نباشید. انصافا تو دوره کرونا من یکی راضی نیستم که ریالی از بیت المال به معلما پرداخت بشه. کل بار و زحمت اموزش مجازی رو دوش والدین بچه ها بود.
معلما حقوق مفت گرفتن.
ناشناس
۲۳:۵۳ ۲۴ آذر ۱۴۰۰
متن رو خوب بخون.فقط سرتیتر رو خوندی. منظور سر کلاس رفتن یعنی مدیر مدرسه اگه درس نده رتبه بندی نداره. یا خدماتی ها چون سر کلاس نمیرن رتبه بندی نمبشن. مجازی هم سر کلاس رفتنه.
ناشناس
۰۴:۱۸ ۲۵ آذر ۱۴۰۰
منظور آقای قالیباف شرط رفتن به کلاس حضوری نبود.همه صحبتی شد به غیر از حضوری بودن کلاسها یا مجازی
صحبت بر سر این بود که رتبه بندی شامل چه کسانی می شود که ایشان میگفت کسانی که به کلاس می روند(حالا یا مجازی یا حضوری بسته به شرایط فرق ندارد)
اما خود این قانون وقتی معلم را تعریف می کند فقط کسانی که به سر کلاس می روند تعریف نمی کند بگه مدیر آموزگار دبیر نیروهای پرورشی مراقب سلامت نیروهای توانبخشی و همکارانی که با پست معلمی در اداره مشغول به کار هستند را معلم تعریف می کند
ناشناس
۰۷:۵۲ ۲۵ آذر ۱۴۰۰
در پاسخ به آن دوست عزیزی که می گوید معلم ها کم کاری کردن و حقوق مفت گرفتند
معلم ها کم از خود گذشتگی کردن در دوران کرونا و غیر از ساعت تدریس ۲۴ ساعته پاسخگوی خانواده ها بودن.
و حال کم کاری عده ای را نمی شود به پای همه نوشت.
در ضمن رتبه بندی اگر درست اجرا بشه برای همین هست که این تفاوتها آشکار بشود.
در ثانی شما که می گویید معلم ها پول مفت می گیرند مگر شما در این کشور نیستید که هر روز دارد تورم کمر ما را خم می کند.
من به شخصه راضی بودم حقوق پنج سال پیش را حالا می گرفتم به شرط اینکه اجناس به قیمت ۵ سال پیش بود موقعی که پراید بیست میلیون بود.
شما می دانی حقوق ما به اندازه ای هست که اگر خواسته باشیم کم زندگی از لحاظ اقتصادی نگذاریم فقط مال یک شب یلدا هست.با پسته کیلویی پانصد هزار تومنی.
خودتان بروید حساب کنید یک جشن کوچک یلدای با میوه و شیرینی و آجیل چهارنفری با یک شام چند میشود ؟
فاطمی کیا
۱۰:۴۶ ۲۵ آذر ۱۴۰۰
در پاسخ به اون عزیزانی که میگن معلمین نباید حقوقشون اضافه بشه و ...
من معلم نیستم اتفاقا مهندس هستم اما با معلمین در ارتباطم
خدا وکیلی کدوم معلم با حقوق زیر 5 میلیون میتونه تواین جامعه زندگی کنه
2- همون فضای مجازی که شما خانواده ها باهاش سرو کار دارید تو همون فضای مجازی معلم باید با 30 دانش آموز سر و کله بزنه معلمین شب و روز دارن کلیپ و ... برای بچه های شما می سازن و ...
بهتره حداقل قبلش با چند تا از معلمین مصاحبه میکردین بعد این حرفها رو میزدین
3- حقوق معلمین و بخش آموزش ایران رو با کشورهای اطراف مقایسه کنید و بعد نظر بدین میتونید با عراق مقایسه کنید
4- آموزش و پرورش موتور پیشران و محرک اصلی حرکت جامعه است البته به شرطی که نظارت و کیفیت بیشتری بشود . ...