سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان خبر داد؛

شناسایی یک میلیون و ۲۵۰ هزار نفر مشمول بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر

برقراری گفت: یک میلیون و ۲۵۰ هزار نفر از افراد مشمول طرح بیمه خانوار روستایی و عشایر شناسایی شدند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، بیت‌الله برقراری مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر کشور در مراسم اجرای عملیاتی طرح بیمه یک میلیون و۴۰۰ هزار خانوار روستایی و عشایر گفت: جامعه هدف این صندوق مولد، میراث‌دار فرهنگ و حافظ امنیت سیاسی کشور است اگر چتر حمایتی جمهوری اسلامی ایران در جامعه هدف گسترش یابد در در راستای عدالت اجتماعی قدم برداشتیم.

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی و عشایری اظهار کرد: صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر متعلق به ۳ قشر روستاییان، کشاورزان و عشایر است و ۱۸۰۰ کارگزار پر تلاشی که دغدغه‌ی انجام رسالت این صندوق را دارند را حمایت می‌کنیم.

برقراری بیان کرد: رویکرد متفاوتی در مدیریت این صندوق داریم و باید بدانیم تحول از جنس شعار نیست بلکه اقدام و عمل است اعتقاد دارم اگر خودمان را وقف خدمت کنیم اگر تهدید‌ها را به فرصت تبدیل کنیم اتفاقات خوبی خواهد افتاد با تلاش‌های موثر و نگاه‌های راهبردی می‌توانیم رسالت خود را به شایستگی انجام دهیم.

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی و عشایری اظهار کرد: طرح گسترش چتر حمایتی بیمه اجتماعی بر اساس اصول ۲۹ قانون اساسی منویات مقام معظم رهبری در راستای نظام بیمه‌ی تامین اجتماعی فراگیر است یک میلیون و ۲۵۰ هزار نفر از افراد مشمول این طرح شناسایی شدند و در حال حاضر این طرح در مرحله اجرایی شدن قرار گرفته است.

برقراری بیان کرد: این طرح مشمول افراد کم برخوردار است و افرادی که شناسایی شدند از دستگاه‌ها و نهاد‌های حمایتی مانند کمیته امداد (ره)، بهزیستی بودند و این کار با اقدام و پیگیری وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی به طور رسمی اجرا شد.

در این نشست کارگزاران استان‌های مختلف کشور خواسته‌ها و مسائل خود را با مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزی، روستاییان و عشایری در میان گذاشتند.

ایجاد تفاوت در سن بازنشستگی خانم‌ها و آقایان، امکان خرید سربازی، اضافه شدن خدمات درمانی و کفن و دفن، پرداخت بیمه بیکاری، افزایش مبلغ مستمری، امکان بازخرید سوابق بیمه‌ای، از مهم‌ترین مسائل و خواسته‌های کارگزاران این صندوق بود.

حجت‌الله عبدالملکی،وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در ارتباط مجازی با نشست صندوق کشاورزان، روستاییان و عشایر گفت: با طرح گسترش چتر حمایتی بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر جمعیت این صندوق ۸۰ درصد بیش‌تر شد و یک میلیون و ۲۵۰ هزار نفر شناسایی تحت پوشش قرار گرفتند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار کرد: در حال حاضر نسبت پشتیبانی این صندوق به دلیل جوان بودن خوب است، اما از همین حالا باید از وضعیت ناترازی مالی در آینده جلوگیری کنیم تا به وضعیت تامین اجتماعی و سایر صندوق دچار نشود.

عبدالملکی بیان کرد: باید تلاش کنیم جمعیت بیشتری تحت حمایت و عضویت صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر در بیایند تا پیشرفت کنیم.

وی افزود: در زمینه بودجه سعی داریم منابع همه‌ی صندوق‌ها به ویژه صندوق بیمه کشاورزان، روستاییان و عشایر را افزایش دهیم و خبر‌های خوبی در راه است.

انتهای پیام/

برچسب ها: بیمه ، عشایر
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
محمودی
۲۰:۱۴ ۰۸ دی ۱۴۰۰
سلام لطفا بگیدخانمی که از39 سالگی بیمه عشایرپرداخت کرده ,وقتی مثلادر50 سالگی فوت میکنه ودخترهاش ازدواج کردندوشوهرش بیمه تامین اجتماعی داره پولهایی که واریز کرده چی میشه؟؟یعنی مستمریش؟؟؟