سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

یک خورشیدماهی نادر، دو قایقران را شگفت زده کرد+ فیلم

یک خورشید ماهی به طور ناگهانی از درون آب آشکار شد و به مدت ۳۰ دقیقه در کنار دو قایقران شنا کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از livescience، یک خورشیدماهی عظیم الجثه که احتمالاً یکی از بزرگ‌ترین‌های ثبت‌شده در لاگونا بیچ کالیفرنیا است، طی ۳۰ دقیقه در کنار دو قایق سوار شنا کرد. ابعاد این ماهی غول پیکر مشخص نشده است، اما به نظر می‌رسد دست و پایش ۱۴ فوت (۴.۳ متر) طول دارد، بنابراین با توجه به این تصاویر، این ماهی خورشیدی احتمالاً ۹ تا ۱۰ فوت (۲.۷ تا ۳ متر) طول داشته است. همچنین این ماهی بزرگ‌تر از سنگین‌ترین ماهی استخوانی تاریخ خواهد بود.

دو پارو سوار در ایمیلی به Live Science گفتند که زمانی که آن‌ها حدود ۶۰۰ فوت (۱۸۰ متر) از یک بخش محبوب ساحل اصلی فاصله داشتند، به خورشید ماهی برخورد کردند. یکی از قایق سواران افزود: "من این ماهی را بار‌ها دیده‌ام، بنابراین می‌دانستم چیست، اما معمولاً آن‌ها بسیار دورتر از ساحل هستند و تا به حال هیچکدام را به این بزرگی ندیده بودم".

به گزارش iNaturalist، این ماهی‌ها در آب‌های معتدل و گرمسیر زندگی می‌کنند و به شنا کردن در اطراف ساحل کالیفرنیا معروف هستند. به گفته Live Science، گونه‌های دیگری از خورشیدماهی‌ها در کالیفرنیا پیدا شده‌اند، از جمله مولا تکتا که به «فریبنده» معروف است، زیرا به ندرت در خانه همیشگی‌اش در نیمکره جنوبی دیده می‌شود. این ماهی همچنین انواع طعمه‌های دریایی از جمله ماهی‌های کوچک، لارو ماهی، ماهی مرکب و سخت پوستان را می‌خورد.

به گزارش iNaturalist، خورشیدماهی ماده می‌تواند تا ۳۰۰ میلیون تخم در یک زمان بگذارد که بیشترین تعداد از بین گونه‌های مهره‌داران شناخته شده است. بر خلاف والدین، بچه خورشید ماهی‌ها کوچک هستند و طول آن فقط چند میلی متر است. Live Science قبلا گزارش داده بود که تفاوت اندازه بین این دو بسیار زیاد است، به طوریکه دانشمندان مجبور شدند DNA هر دو را توالی یابی کنند تا بفهمند که هر دو از یک گونه هستند.

خورشیدماهی‌ها در برابر شیر‌های دریایی، اورکا‌ها و کوسه‌ها آسیب‌پذیر هستند، اما صید بیش از حد و غیرعمدی باعث کاهش تعداد این گونه ماهی بوده‌است؛ به همین دلیل اتحادیه بین‌المللی حفاظت از طبیعت، این گونه را «آسیب‌پذیر» می‌شناسد. گفتنی است که این اتفاق در منطقه ممنوعه حفاظت شده دریایی لاگونا رخ داده است؛ جایی که ماهیگیری غیرقانونی است، بنابراین زیستگاه این ماهی امن است.

در ادامه ویدئویی از لحظه شنا کردن این خورشید ماهی کنار غواصان مشاهده می کنید:


بیشتربخوانید


انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.