سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

گشایش نمایشگاه «فرصت‌های شغلی مهارت‌محور کم‌سرمایه‌بر» در همدان

نمایشگاه «فرصت‌های شغلی مهارت محور کم سرمایه‌بر» با هدف آشنایی عموم مردم با توانمندی‌های آموزش فنی و حرفه‌ای در همدان گشایش یافت.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از همدان،وهب مختاران,مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان همدان در مراسم گشایش نمایشگاه «فرصت‌های شغلی مهارت‌محور کم‌سرمایه‌بر» در  هتلداری فنی و حرفه‌ای مریانج همدان اظهار داشت: برپایی این نمایشگاه فرصت مناسبی برای آشنایی عموم مردم با مهارت‌های رایگان و تخصصی اداره‌کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان است.

 اوگسترش فرهنگ مهارت با تاکید بر مشاغل ارزان، ارتقای فرهنگ کارآفرینی در جامعه، دستیابی به جهش مهارتی در راستای اشتغال مولد، حمایت از مهارت آموختگان کارآفرین و ایجاد اشتغال با سرمایه‌های خُرد و ارزان را از اهداف اصلی برگزاری این نمایشگاه برشمرد.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان همدان از ارائه و معرفی حرفه‌های مهارت محور با سرمایه کمتر از ۱۰۰ میلیون ریال قابلیت راه‌اندازی، در این نمایشگاه خبر داد و افزود: کارآفرینان مهارت آموخته و مربیان حاضر در نمایشگاه به ارائه راهکار‌های راه‌اندازی کسب‌وکار‌های ارزان پرداخته و بازدیدکنندگان با روش‌های نوین کسب‌وکار آشنا می‌شوند.

مختاران  بیان کرد: آشنایی شهروندان با مهارت‌های شغلی و هدایت آن‌ها به سمت مهارت‌آموزی موجب می‌شود که افراد با کمترین هزینه در زمان کوتاه بتوانند علاوه بر اشتغال خود موجب کارآفرینی و زمینه اشتغال دیگران شوند.

او با اشاره به اینکه داشتن مهارت یکی از عوامل مهم در ایجاد اشتغال پایدار است ابراز امیدواری کرد: با حضور مردم و مسئولان شاهد تقویت روحیه نخبگان مهارتی برای راه اندازی کسب و کار و کارآفرینی باشیم.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان همدان یادآور شد: توانمندسازی و افزایش اعتمادبه‌نفس و تکیه جوانان به مهارت‌های دریافتی و بالفعل کردن استعداد جویندگان کار نشان‌دهنده عملکرد موفق این اداره‌کل است.

مختاران اظهار داشت: آموزش مهارتی نیروی بیکار بدون مهارت به‌منظور ورود به بازار کار و تصدی مشاغل و همچنین ارتقای مهارت افراد شاغل به‌منظور افزایش بهره‌وری۲ رسالت مهم سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور است.

نمایشگاه «فرصت‌های شغلی مهارت محورِ کم سرمایه بر»، از تاریخ ۲۴ تا ۲۵ آذر ماه از ساعت ۸.۳۰ تا ۱۶ در محل مرکز آموزش هتلداری فنی و حرفه‌ای مریانج برپا است.

اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان همدان دارای ۲۲ مرکز آموزش دولتی و ۱۹۸ آموزشگاه خصوصی فعال در راستای مهارت آموزی برای ایجاد فرصت‌های شغلی در بازار کار است.

منبع ایرنا

انتهای پیام/غ

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.