سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کتابخانه‌های خصوصی باید مجوز بگیرند

هیچ کتابخانه خصوصی در خراسان جنوبی هنوز مجوز رسمی از سمت نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور را نگرفته است .

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، حاجی مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان جنوبی گفت: کتابخانه‌های خصوصی مکان‌هایی در سطح استان هستند که افراد شخصی در محیط‌های مختلف، فضایی را برای مطالعه اعضا فراهم و نسبت به عضو گیری اقدام می‌کنند.

او گفت: در این کتابخانه‌های خصوصی هزینه‌هایی از اعضا گرفته می‌شود که در مقایسه با کتابخانه‌های عمومی بسیار زیاد است.

حاجی گفت: در دستورالعملی که در یک سال اخیر اعلام شده است تمام کتابخانه‌های خصوصی و مستقلی که به عموم مردم خدمت می‌دهد باید مجوز نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور را داشته باشند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان جنوبی گفت: در استان تعداد زیادی کتابخانه خصوصی وجود دارد که تا به امروز هیچ کدام مجوز نگرفته اند و فقط یک کتابخانه سیار در قاین مجوز دارد.

او گفت: در گفت و گویی که ابتدای سال با اداره کل اماکن استان داشتیم قرار بر این شد به کتابخانه‌های خصوصی مهلت شش ماهه‌ای داده شود، اما تاکنون با گذشت بیش از ۶ ماه از سال، هیچ کدام از آنان برای دریافت مجوز اقدام نکرده اند.

حاجی گفت:ما وظیفه اعطای مجوز به کتابخانه‌های خصوصی بر اساس استاندارد‌ها را داریم اما شناسایی کتابخانه‌های خصوصی و برخورد با متخلفینی که مجوز ندارند بر عهده اماکن است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان جنوبی گفت: از هم استانی‌هایمان می‌خواهیم به کتابخانه‌های خصوصی‌ که مجوز رسمی ندارند مراجعه نکنند.

انتهای پیام/ک

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.