سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شهردار منطقه ۳ شهر کرمان خبر داد؛

بیش از ۱۰ هزار مترمربع از شهر کرمان، زیر کشت گل‌های فصلی

حسینی با اشاره به آغاز تولیدات گل‌ و گیاه از سوی شهرداری گفت: در بیش از ۱۰ هزار مترمربع از محدوده منطقه سه کرمان، گل‌های فصلی کشت شده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان،  سیدمرتضی حسینی، شهردار منطقه سه شهر کرمان در حاشیه بازدید از مجموعه تولیدات گل‌ و گیاه شهرداری، ضمن تشکر از تلاش نیرو‌های حوزه خدمات‌شهری به‌دلیل تولید و تأمین گل‌ و گیاه مورد نیاز منطقه سه، از اختصاص شاسی‌های بیشتری به تولیدات گل‌ و گیاه این منطقه با هماهنگی معاون خدمات‌شهری شهرداری کرمان خبر داد.

او افزود: با توجه به سیاست‌گذاری شهرداری منطقه سه و وجود فضا و نیروی متخصص در مجموعه تولید گل‌ و گیاه شهرداری، تولیدات گل‌ و گیاه منطقه را با هماهنگی معاونت خدمات‌ شهری و سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری افزایش خواهیم داد.

حسینی با بیان اینکه سالانه مبلغ قابل توجهی صرف خریداری گل‌ و گیاه فصلی می‌شود که این اقدام می‌تواند کمک بسیاری در کاهش هزینه‌ها داشته باشد، بیان کرد: بخشی از بذر گل‌های فصلی  از سوی واحد فضای سبز منطقه، تهیه و بخشی خریداری شده است.

او ادامه داد: تولید گل‌های فصلی در ۲ شاسی در مجموعه تولید از یک‌ماه گذشته آغاز شده که پس از بررسی نتایج تولید و اینکه کاشت چه گل‌ و گیاهی موفق خواهد بود، برای سال‌های آینده برنامه‌ریزی می‌شود.

شهردار منطقه سه با بیان اینکه با افزایش شاسی‌ها  برای تولید گل‌ و گیاه بیشتر تلاش می‌کنیم، بیان کرد: با این اقدام، قطعا زیادتر از نیاز تولید گل‌ و گیاه خواهیم داشت.

او  افزود: ۲ شاسی با بیش از ۱۰ هزار مترمربع، زیر کاشت گل‌های فصلی، از جمله: گل‌های کوکب، همیشه‌بهار، اطلسی ایرانی و خارجی، کوکب کوهی، گل‌ناز آفتابی و آهار رفته که برای فصول بهار و تابستان در سطح منطقه مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

حسینی ادامه داد: هم‌اکنون، ۲۰ هزار بذر گل فصلی به‌ صورت گلدانی و خزانه‌ای کاشته شده که در صورت تداوم کاشت، به مرحله خودکفایی می‌رسیم.

او با بیان اینکه فاز بعدی مربوط به کاشت درخت و درختچه است که هم‌اکنون کاشت درختچه عناب تلخ، زبان‌گنجشک، عرعر و کاج آغاز شده است، گفت: به‌زودی کاشت گل‌ و گیاه در شاسی سوم نیز آغاز می‌شود.

انتهای پیام/  م 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.